کسب و کار اینترنتی را چگونه بدون سرمایه راه اندازی کنیم؟ ( بخش اول )

کسب و کار اینترنتی را چگونه بدون سرمایه راه اندازی کنیم؟ ( بخش اول )

کسب و کار اینترنتی را چگونه بدون سرمایه راه اندازی کنیم؟ ( بخش اول ) 

 افراد زیادی سوالات در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی می پرسند. اینکه چه طور و چگونه باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ یا چگونه یک ایده مناسب پیدا کنیم؟ و در کل چگونه یک کسب و کار اینترنتی را از صفر تا صد راه اندازی کنیم تا بتوانیم از اینترنت کسب درآمد داشته باشیم؟
به روش های مختلف میتوان به این ههدف دست پیدا کرد که ما در زیر به بررسی برخی از این روش ها میپردازیم 

1.فروش کالا 
در این مدل کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتری ارائه داده می شود. به عنوان مثال دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است که هم خود محصولاتی را برای فروش ارائه می کند و هم از فروشندگان دیگر محصولاتی را می گیرد و به مشتری می فروشد.

2.فروش خدمات
در این مدل کسب و کار اینترنتی هم خدماتی به صورت مستقیم و واسطه ای به مشتریان ارائه می شود. مثل سایت های فروش هاست و دامین که هم خودشان سرور برای ارائه خدمات هاست دارند و هم اینکه از شرکت های خارجی به صورت واسطه ای خدمات هاستینگ به مشتریان ارائه می کنند.

3.آموزش و فروش محتوا
یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی این است که تولید محتوا کنید و آن را به پول تبدیل کنید. هم می توانید به صورت مستقیم محتوا را به پول تبدیل کنید و هم به صورت غیر مستقیم!

قبل از اینکه مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی را با هم بررسی کنیم این را بدانید که ایده خیلی هم مهم نیست! نه اینکه مهم نباشد ولی نه در حدی که شما به دنبال ایده ای بگردید که تا به حال در ایران عملی نشده باشد. مثل اسنپ که جزء کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران است. البته که اگر اینطور باشد خیلی به سود شماست. ولی شاید برای هر کسی غیر ممکن باشد. اول اینکه پیدا کردن چنین ایده ای نیاز به زمان زیادی دارد و دوم اینکه معمولا چنین ایده هایی برای عملی شدن نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارند.

پس عقلانی نیست که همیشه به دنبال ایده های کسب و کار اینترنتی باشید که در ایران وجود ندارد یا هنوز عملی نشده است.

ادمه مطلب در بخش دوم .....


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ارتباط با ما

تلفن دفتر :031-42258171
همراه :09360544841 - 09103587827
وایبر و واتس آپ : 09360544841
پست الکترونیک : info@persian-designers.ir

مقالات طراحی سایت- بلاگ

خدمات