روش های جلب اعتماد برای خرید فروشگاه های اینترنتی چیست؟

جلب اعتماد برای خرید فروشگاه های اینترنتی

فرض کنید که شما طراحی فروشگاه اینترنتی خود را انجام داده اید ، تنها راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای موفقیت یک کسب و کار کافی نیست . شما نیازمندی روش هایی برای جلب اعتماد مشتری برای خرید فروشگاه اینترنتی هستید . برای موفقیت در هر کسب و کاری باید مشتریان خواهان کالا و یا خدمتشما باشند و نیازمندی این هستید که اعتماد آنها به فروشگاه را جلب کنید زیرا خریداران به دلیل ندیدن فروشنده و محصولات، عدم صحبت با فروشنده و قابل لمس نبودن اجناس، امکان تست محصولات را ندارند و از این بابت احساس آسیب پذیری زیادی می‎کنند. در این خصوص روش هایی وجود دارد که با استفاده از ان ها می‎توان تا حد زیادی اعتماد مشتریان وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی را به خود جلب کرد. در ادامه به بررسی این راهکارها می‎پردازیم.

جلب اعتماد برای خرید فروشگاه های اینترنتی
جلب اعتماد برای خرید فروشگاه های اینترنتی

با رشد تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین محصولات از طریق فروشگاه های اینترنتی ، موضوع خرید اینترنتی امن، به یکی از مهمترین مباحث امروز مشتریان تبدیل شده است. علاوه بر آن، صاحبان کسب و کار برای طراحی فروشگاه اینترنتی نیز باید به نکات زیادی توجه کنند. یکی از مهمترین قدم ها برای شروع موفق یک کسب و کار اینترنتی و راه اندازی فروشگاهی اینترنتی ، انتخاب فروشگاه ساز مناسب میباشد .

انتخاب فروشگاه ساز مناسب از انجا اهمیت دارد که مشتری اولین نگاهش به ظاهر سایت یا طراحی اپلیکیشن فروشگاهی شما میباشد ، ظاهر سایت یا اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که طراحی و ظاهر مدرن و خوبی داشته باشد و باعث ایجاد حس خوب در مشتری بشود . درصورتی که مشتری شما در نگاه اول نتواند با طراحی فروشگاه اینترنتی شما ارتباط برقرار کند ، همان لحظه شما را ترک خواهد نمود .

پیشنهاد ما این هست که برای فروشگاه اینترنتی خوب حتما طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را نیز مد توجه قرار دهید . طراحی اپلیکیشن باعث اعتماد بیشتر مشتری به شما خواهد شد ، زیرا برای انتشار اپلیکیشن در بازار شما نیازمند نماد اعتماد هستید و همچنین مشتری میتواند نظر مردم و سایر کاربران به فروشگاه شما را در مارکت ها ثبت کنند و از این بابت اعتماد ها به شما بیشتر خواهد شد .

اشتباهی که خیلی از کاربران انجام میدهند این است که فکر میکنند هرنوع فروشگاه سازی مناسب کسب و کار انها است ، درصورتی که یک سیستم فروشگاه ساز ارزان یا اقتصادی شاید برای تمام مشاغل مناسب نباشد ، اغلب فروشگاه سازهای رایگان از سیستم های آماده و رایگان ترجمه شده استفاده میکنند که از نظر طراحی و کدنویسی اصلا بهینه سازی نشده اند و حتی روش خرید انها ممکن است با روش های مورد اعتماد کاربران فاصله زیای داشته باشد .

پس نکته اول انتخاب دقیق فروشگاه ساز میباشد که مقالات متعددی در این خصوص داریم که میتوانید انها را مطالعه کنید و در اولین مرحله یک فروشگاه ساز مناسب و قوی برای کار خود انتخاب نمایید .

طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید
طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید

راه کارهای جلب اعتماد مشتری به خرید فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین مواردی که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرمخاطب و مورد اعتماد باید مورد توجه قرار بگیرد ، استفاده از یک سیستم با کیفیت و با سابقه است . امروزه فروشگاه سازهای بسیار متفاواتی با زبان های برنامه نویسی متنوع در بازار وجود دارند . شما نیازمند اطلاعات کافی از ویژگی های نرم افزارهای مختلف جهت انتخاب شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی خود هستید ، عدم صرف وقت کافی و انتخاب نادرست سیستم فروشگاه ساز که مطابق با کسب و کار شما نباشد، علاوه بر صرف هزینه های زیاد ممکن است حتی به درآمد مناسب هم نرسیده و حتی برای شما هزینه دوباره کاری جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز دیگری را به همراه داشته باشد .

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

صفحه ها و قسمتهایی باید در سایت فروشگاه شما قرار داشته باشد که باعث اعتماد سازی و جلب اعتماد مشتری به شما بشود . برخی از این موارد را بررسی میکنیم :

  • وجود صفحه‎ ی ارتباط با ما
    در سایت فروشگاه اینترنتی یا در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ، صفحه ای با عنوان تماس با ما داشته باشید ، در این صفحخه می‎بایست اطلاعات آدرس فروشگاه ، شماره تماس، ایمیل و … وجود داشته باشد. این اطلاعات در سایت‎ ها یا اپلیکیشن های مختلف اغلب تحت عنوان ارتباط با ما قرار می‎گیرد. وجود این قبیل از اطلاعات باعث اعتماد هر چه بیشتر مشتریان به فروشگاه اینترنتی می‎شود.
  • وجود سیستم نظر سنجی و ثبت دیدگاه در رابطه با محصولات
    دنیای امروز دنیای تبادل نظرات میباشد ، مردم دوست دارند درخصوص محصولات نظر بدهند و نقطه انتقاد های خود را بیان کنند . اگر دقت کرده باشید یکی از مهمترین نقات قوت طراحی فروشگاه دیجی کالا ، بخش نظرات و امتیاز مردم به محصول میباشد . وجود سیستم نظر سنجی و ثبت دیدگاه در فروشگاه باعث می‎شود مشتریان بتوانند نظر دیگر مشتریان را ببیند و اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنند . امکانی ایجاد کنید که مشتری ها بتوانند تصمیم بهتری در رابطه با خرید یک محصول بگیرند، که این موضوع خود باعث جلب اعتماد مشتری می‎شود. 
ثبت نظر برای خرید از فروشگاه ایترنتی
ثبت نظر برای خرید از فروشگاه ایترنتی
  • وجود قابلیت پرداخت درب منزل
    در راه اندازی فروشگاه اینترنتی میتوان روش های پرداخت متفاوتی ایجاد نمود که یکی از این روش ها وجود قابلیت پرداخت درب منزل میباشد . یکی از روش‎های اعتماد سازی پرداخت به صورت نقدی می‎باشد . فروشگاه شما ممکن است درون یک شهر فعالیت داشته باشد یا اینکه به سراسر ایران ارسال محصول داشته باشید ، در هر دو صورت ، مشتری شما میتواند هزینه را به پیکی که محصول را برای انها می اورد پرداخت کنند یا اینکه اگر ارسال برون استانی دارید ، با پست قرارداد بسته و مامور پست هنگام تحویل کالا به مشتری هزینه ان را دریافت نماید .
  • سهولت و راحتی در پیدا کردن محصول در فروشگاه شما
    با طراحی مناسب و پیاده سازی اصولی ، مشتری باید بتواند خیلی راحت و ساده به محصولات و خدماتی که نیاز دارد برسد . سادگی و سهولت دستابی به محصول یکی از مهمترین جنبه های نگه داشتن و برگرداندن مشتری به فروشگاه شما میباشد . در این راستا ، سرعت عملکرد و جواب سریع سایت به مشتری اهمیت زیادی دارد . اگر مشتری شما بیشتر از چند ثانیه منتظر بماند ، خیلی راحت از فروشگاه شما خارج میشود . پس نکته بسیار مهم دیگر سادگی و راحتی دسترسی به محصول میباشد که این امر به هنر طراحی فروشگاه اینترنتی برمیگردد .
  • ایجاد زیرساخت های امن پرداخت برای مشتریان
    مشتری با ورود به سایت فروشگاهی، به دنبال راهی برای اعتماد به شما می گردند. این موضوع در ذهن آن هاست وشما باید با استفاده از روشی هایی این دغدغه را از ذهن آن ها برطرف کنید. ایجاد اعتماد در مشتری ها برای شما مشتریان ثابت و وفادار به وجود می آورد. با داشتن مشتریان ثابت، شما می توانید گوی رقابت را از سایر رقبای صنعت خود ربوده و با خیال راحت به توسعه کسب و کار خود بپرازید.
  •  یک سیاست عالی برای بازگشت کالا در نظر بگیرید
    فرض کنید شما در آستانه انجام خرید از یک فروشگاه آنلاین هستید ، آن چیزی که باعث می‌شود در مورد این خرید حس بهتری داشته باشید، چیست؟
    قطعا اینکه شما بدانید فروشنده گارانتی بازگشت کالا را درصورت عدم رضایت برای شما انجام خواهد داد ، قطعا باعث ایجاد حس بهتر و ایجاد اعتماد در وی خواهد شد . سیاست‌های بازگشت کالا نشان دهنده کیفیت خدمات می‌باشند. این نشان می‌دهد مشتری برای شما حرف اول را میزند و نسبت به کالای خود به اندازه‌ای اطمینان دارید که در صورتی که مشتری جنس بدون کیفیت دریافت کند شما کالای دریافتی را پس خواهید گرفت و مبلغ انها را برگشت خواهید داد .
  • به محتوا سازی توجه ویژه داشته باشید
    محتوا سازی امروزه یک ابزار قدرتمند جهت ایجاد ارتباط با مشتریان جدیدی است که هیچ شناختی درباره شما ندارند . محتوا سازی قوی این امکان را به شما می‌دهد که به آرامی خودتان را معرفی کنید و خودتان را در ذهن مشتری ها جای دهید . در طراحی فروشگاه اینترنتی خود حتما به داشتن بخشی به نام وبلاگ اهمیت بدهید و ان را به روز نگه دارید . به روزرسانی و آپدیت نگه داشتن وبلاگ نشان دهنده این است که شما نسبت به تجارت خود، فروشگاه خود و مشکلات مشتریان خود متعهد هستید .
    همچنین محتوا سازی از لحاظ بهینه سازی موتورهای جستجوگر ( سئو ) نیز بسیار هائز اهمیت است و میتواند کاربران زیادی را از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به فروشگاه خود بیاورید و محصولات و خدمات خود را به ان ها معرفی کنید
    همچنین تولید محتوا مناسب می‌تواند به کاربارن کمک کند تا با برند و خدمات فروشگاه اینترنتی شما بیشتر آشنا شوند . این مسئله شخصیت پشت تجارت شما را نمایان می‌سازد و به افراد کمک می‌کند تا احساس کنند واقعا شما را می‌شناسند و می‌توانند به شما اعتماد کنند.
  • ترقیب مشتریان به ثبت نظر و امتیاز
    اگر توجه کرده باشید ، دیجی کالا این موضوع را به خوبی به ما نشان میدهد از انجا که با ثبت نظر و امتیاز به محصولات ، به مشتری ها امتیازهایی میدهد . با تشویق کردن مشتری ها به بحث و ثبت نظر ، باعث ایجاد تقویت ارتباط شما با مشتریان خواهد شد . حتی اگر کاربران تنها به یک نظر کوتاه بسنده کنند، این فرصت را به شما می‌دهد که کاربران دیگر نظرات و سوال های ان ها را مشاهده کنند .
  • استفاده از بازاریابی محتوا
    بازاریابی محتوایی مبحث تقریبا جدیدی است که اغلب فروشگاه های اینترنتی شروع به انجام ان کرده اند . قطعا مقاله کامل و جامعی در این خصوص خواهیم داشت و توضیحات کامل و دقیقی را بیان خواهیم کرد.
    بازاریابی محتوا یک روش ویژه برای نشان دادن تخصص شما است . اگر مشتری های شما ببینند که شما، به عنوان صاحب تجارت آنلاین و کسب و کار انلاین ، اطلاعات کامل و تخصصی در خصوص محصولات خود را دارید ، قطعا به این باور می‌رسند که محصولات و یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید با کیفیت میباشند .
    برای اینکه بازاریابی محتوایی به خوبی جواب بدهد ، شما باید به صورت منظرم و مرتب به تولید محتوای خوبی و قوی بپردازید و اینکار هم به صورت دائم و ادامه دار انجام دهید .
محتوا سازی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی
محتوا سازی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی
  • استفاده از سئو در زیرساخت طراحی فروشگاه اینترنتی
    قطعا شما هم وقتی مطلبی را در گوگل جستجو میکنید ، به وب سایت هایی که در اول قرار میگیرند توجه بیشتری نشان میدهید ، اصل سئو یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر . برای اولین بودن فقط کیفیت محصول و خدمات مهم نیست. شما باید بتوانید کلمات کلیدی مهم خود را بشناشید و سایت خود یا اپلیکیشن خود را در اولین اولویت موتورهای جستجو قرار بدهید. توجه به این موضوع باعث می شود مشتری هامحصولات و خدمات شما را از طریق سرچ در موتورهای جستجوگر پیدا کنند و به فروشگاه شما برسند .
    بهینه سازی سئو به عوامل بسیار زیادی برمیگردد که خیلی از این موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی اصولی و بهینه نقش میدا میکند . طراحی فروشگاه اینترنتی باید کدنویسی اصولی باشد ، سرعت سایت خیلی بالا باشد ، عنوان صفحه های ، کلمات کلیدی هر صفحه ، تگ گذاری عکس ها و … تماما باید مورد توجه قرار بگیرد که خیلی از این موارد با استفاده از یک فروشگاه ساز قوی برطرف خواهد شد .
  • ظاهر و طراحی به روز فروشگاه
    ظاهر فروشگاه باید به صورتی باشد که حس امنیت و اعتماد را به کاربر القا کند. در طراحی قالب فروشگاه باید با رعایت اصول روانشناسی و انتخاب رنگ مناسب حس امنیت در خرید به کاربر منتقل شود . همچنین فروشگاه مکان تبلیغات نامناسب یا محصولاتی که اعتماد کاربر را از بین میبرد نیست ، محصولات خود را به دقت انتخاب کنید
  • کسب مجوز نماد اعتماد الکترونیکی
    نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد ( Enamad ) یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی فروشگاه اینترنتی موفق میباشد . البته در حال حاضر به گونه ای شده است که تمام فروشگاه های اینترنتی الزام به دریافت نماد اعماد هستند . یکی از مهم‎ترین بخش های فروشگاه اینترنتی ، ایجاد بستری امن برای مشتری می‎باشد، به صورتی که مشتریان بتوانند با اطمینان اقدام به خرید نمایند. اخذ لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی توسط سازمان مرکز توسعه‎ ی تجارت الکترونیکی صادر می‎شود.
    در حال حاضر شیناوب به صورت رایگان خدمات احذ نماد اعتماد را برای مشتری های محترم انجام میدهد .
  •  کسب گواهینامه SSL
    حتما سایت هایی مشاهده کردید که ادرس انها با https شروع میشود ، این همان گواهینامه ssl می باشد . با کسب گواهینامه SSL مشتریان فروشگاه اینترنتی شما می‎توانند در بستری امن خرید های خود را انجام دهند .ssl با کدگذاری اطلاعات رد و بدل شده ، مانع از فاش شدن اطلاعات مشتری میشود .
گواهینامه ssl برای طراحی فروشگاه اینترنتی
گواهینامه ssl برای طراحی فروشگاه اینترنتی
  • تهیه هاست مناسب
    اصطلاح هاست به معنای فضای ذخیره سازی اطلاعات سایت شما میباشد . یکی از مهمترین بخش‎های طراحی فروشگاهی اینترنتی ، هاست مناسب میباشد . سرعت بالا ، پایداری سایت شما ، امنیت مواردی است که با تهیه هاست مناسب انجام میشود . هاست به انجام فرآیندها و تراکنش‎های مختلف وب‎سایت کمک می‎کند؛ بنابراین هاست باید از شرکتی معتبر و با تجربه تهیه بشود
    یک وب سایت یا اپلیکیشن قوی نباید مشکل قطعی داشته باشد و باید به گونه ای باشد که به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران قرار گیرد. قطع بودن وب سایت و عدم دسترسی کاربران به سایت ، باعث از دست دادن اعتماد مشتری و کاربران خواهد شد .
  • نبود لینک خراب
    وجود لینک خراب در سایت باعث بی اعتمادی مشتریان به فروشگاه می‎شود. فرض کنید شما محصولی یا خدماتی را عرضه میکنید که وقتی مشتری روی ان میزند با صفحه نا معلوم مواجه میشود ، این کار ضربه شدیدی به اعتماد کاربر میزند . منظور از لینک خراب لینکی است که مشتری با کلیک روی آن با صفحه‎ ی خطا مواجه بشود . همچنین این صفحات باعث از دست دادن سئو و کاهش رتبه شما در موتورهای جستجوگر خواهد شد .
  • برای سوالات مشتری در دسترس باشید
    حتما صفحاتی در طراحی فروشگاهی اینترنتی خود تحت عنوان سوالات متداول و راهنمای خرید ایجاد کنید . مشتریانی که در مورد فروشگاه شما اطمینان ندارند، ممکن است بخواهند جواب سوالهای خود را دریافت کنند یا به دنبال روش هایی برای ایجاد ارتباط با شما هستند . یکی از این روش ها طریق بخش پشتیبانی فروشگاه، فرم تماس، ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی می باشد. کاربران شما ممکن است در مورد سیاست‌های بازگشت، نحوه ارسال و به طور کلی در مورد فروشگاه شما اطلاعاتی را بخواهند که باید بتوانید روشی برای ارتباط انها با خود را ایجاد کنید .
    همچنین میتوانید بسترسی برای ارتباط آنلاین با مشتری خود ایجاد کنید ، خودتان را در جای مشتری قرار بدهید ، به کدام فروشگاه اعتماد بیشتری می‌کنید؟ فروشگاهی که در طول دو دقیقه جواب کاملی به سوال شما می‌دهد یا فروشگاهی که ساعت ها زمان میبرد که جواب شما را بدهد و همچنین جواب کوتاه و مختصری به شما میدهند ؟
طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی
طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی
  • اهمیت شبکه های اجتماعی
    با توجه به گسترش روز افزون شبکه ‎های اجتماعی، خیلی از فروشگاه ها اقدام به راه اندازی صفحه های مخصوص خود در شبکه های اجتماعی میکنند . برای جلب توجه مشتریان به فروشگاه بهتر است در طراحی فروشگاه اینترنتی در قسمتی از سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی خود لینک شبکه های اجتماعی مرسوم را قرار بدهید .
    همچنین به صورت مرتب اقدام به بروز رسانی آنها کنید . در این صورت اعتبار کسب و کار فروشگاه افزوده خواهد شد و مشتریان شما بیشتر خواهد شد .
  • ضمانت کالا
    اگر یک فروشنده و فروشگاه به محصول خود اعتماد دارد ، باید بتواند ان را برای مشتری ضمانت کند . اگر در فروشگاهتان بتوانید کالایی عرضه کنید که امکان گارانتی شدن داشته باشد، حتما محصول به همراه گارانتی آن در معرض دید مشتریان قرار بدهید . گارانتی و زمانت باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری می شود
  • نگارش متون به شکل صحیح
    شاید فکر کنید ظاهر و نگارش اهمیت چندانی ندارد ، در اینصورت سخت در اشتباه هستید . بعضی مواقع وجود غلط املایی در سایت فروشگاهی و استفاده از لغات عامیانه میتواند تاثیر منفی در فروشگاه شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان در نگارش متن های خود در فروشگاه ایرادی از این دست وجود نداشته باشد تا کاربر به فروشگاه و محصولاتش اعتماد بیشتری کند.
  • ذکر تمام خصوصیات کالا
    اگر کالای شما دارای ویژگی و خصوصیات خاصی است مثل کالاهای برقی و لوازم دیجیتال ، حتما هنگام معرفی محصول مزایا و معایب محصول و همچنین خصوصیات و ویژگی های انها را به صورت کامل بنویسید . اینکار باعث جلب اعتماد بیشتر مشتری میشود .
    برخی از ویژگی‌هایی که در توضیحات محصولاتتان باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می‌شوند:
  • ابعاد دقیق محصول
  • وزن دقیق محصول
  • جنس اجزای تشکیل دهنده محصول
  • اطلاعات وارانتی
  • ویژگی‌های مخصوص به خود کالا و مزیت این ویژگی‌ها

فروشگاه اینترنتی در شبکه های مجازی
فروشگاه اینترنتی در شبکه های مجازی

سخن آخر

اگر قصد راه ‎اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید ، میتوانید از مشاوره رایگان شیناوب استفاده نمایید . شیناب با بیش از 10 سال سابقه در حوضه کسب و کار اینترنتی و با طراحی صدها فروشگاه اینترنتی ، تجربه زیادی در خصوص بهینه سازی و راه اندازی فروشگاه موفق دارد .

شما میتوانید از صفحه نمونه کارهای طراحی فروشگاه اینترنتی ما دیدن کنید و همچنین لیست خدمات و امکانات فروشگاه اینترنتی را مشاهده نمایید .

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه