آموزش کامل ساخت فروشگاه اینترنتی

عوامل مهم ساخت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست؟ ابزارها و ملزومات ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟ در این مقاله آموزش کامل ساخت فروشگاه اینترنتی و نکاتی که باید به ان توجه کنید را بیان میکنیم

در دنیای امروز و با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی دیگر کمتر کسی هست که واژه‌هایی مانند طراحی فروشگاه اینترنتی، فروشگاه آنلاین و کسب و کار دیجیتال و آنلاین را نشنیده باشد . شاید شما هم مثل خیلیها، وقتی به یک سایت فروشگاه آنلاین یا اپلیکیشن فروشگاهی در اینترنت برخورد می‌کنید، خیلی سریع فکر ساخت فروشگاه اینترنتی در ذهنتان مرور میشود .

برای پی بردن به قدرت و مزیت فروشگاه اینترنتی، کافی‌ست به موفق‌ترین نمونه آن، یعنی دیجی کالا نگاه کنید. صدها نمونه فروشگاه دیگر می‌توانید پیدا کنید که اتفاقا همگی هم درآمد خوبی دارند . حتی اگر در حال حاضر شما فروشگاه فیزیکی دارید که درآمد خوبی هم داشته باشد ، باز هم راه اندازی فروشگاه آنلاین را به شما پیشنهاد می‌دهیم .

قطعا راه اندازی فروشگاه حتی برای فروشگاه های فیزیکی باعث افزایش چشم گیر درآمد شما خواهد شد . با زیاد شدن فروشگاه های ایترنتی ، زمان و فرصت خود را برای آنلاین شدن از دست ندهید . اگر الان این کار را نکنید، تا چند وقت دیگر ناچار به انجامش هستید؛ چون رقبای شما در حال آوردن کسب و کارشان به فضای آنلاین هستند.

با توجه به اینکه روش های گوناگوشی برای ساخت فروشگاهی اینترنتی وجود دارد و با یک سرچ کوچک در اینترنت شما حجم زیادی از مقالات و مطالب مشاهده کنید که باعث سردرگمی میشود.

در این مقاله به معرفی روش‌های مختلفی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای و معرفی انواع فروشگاه ساز آنلاین وجود داره بپردازم.

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای
طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید

همه ما می توانیم با هزینه بسیار مناسب یک فروشگاه آنلاین برای خودمان درست کنیم و ساخت یک فروشگاه آنلاین یکی از بهترین روش های درآمد زایی است. طبق پیش بینی ها انتظار می رود فروش تجارت الکترونیکی 17.5٪ از کل فروش در سراسر جهان را تا سال 2021 به خود اختصاص دهد! با وجود این آمار خیره کننده ، تقریباً نیمی از مشاغل هنوز وب سایتی ندارند و هنوز به روز سنتی کار فروش خود را انجام میدهند . درست مثل شروع هر کسب و کار فیزیکی ، ساخت فروشگاهی اینترنتی هم مراحل خاص خودش را دارد .

طراحی فروشگاه اینترنتی چیست ؟

با توجه به متنوع شدن روش های دسترسی به اینترنت و به خصوص گوشی های همراه ، امروزه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و وب سایت فروشگاهی میتواند موجب رونق کسب و کار شما بشود .در این بستر انلاین که در آن امکان آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های یک یا چند محصول خاص برای بازدیدکنندگان فراهم میباشد و این امکان را به مشتری میدهد که بتواند کالاهای متفاوت را مشاهده و بررسی نماید و امکان خرید آن محصولات را داشته باشد که به ان فروشگاه اینترنتی گفته می‌شود.

عوامل مهم در ساخت فروشگاهی اینترنتی

عوامل مهم در ساخت فروشگاهی اینترنتی

  • انتخاب نام مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی
  •  تکنولوژی به روز در طراحی و ساخت فروشگاهی اینترنتی
  • اهمیت سرعت بارگذاری بالا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • اهمیت امنیت بالا
  • اهمیت بازاریابی ساخت فروشگاه اینترنتی
  • اهمیت ساخت اپلیکیشن اندروید و ای او اس برای فروشگاهی
  • مزیت دست نویس بودن و کدنویسی شدن فروشگاه از پایه
  • سادگی کارکردن و امکان توسعه پذیری فروشگاهی

انتخاب محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی

زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه فیزیکی را داریم، ابتدا به دنبال محلی می‌گردیم که بیشترین تردد و بیشترین نما را داشته باشد و نسبت به محصولی که میفروشیم، افراد مختلف به راحتی و در نزدیک‌ترین مکان در دسترس ما باشند. معمولا در انتخاب مکان فروشگاه این نکات توجه میشود :

  • نمای فروشگاه
  • جمعیت‌شناسی و آشنایی با فرهنگ خرید افراد محل
  • فروشندگان اطرف
  • دسترسی پذیری و دارای محل پارک مناسب

درخصوص طراحی فروشگاه اینترنتی ، تقریبا مشابه همین روال باید پیگیری شود . گام اول انتخاب نام دامنه میباشد . در انتخاب نام دامنه باید کاربر متوجه عملکرد فروشگاه شما بشود .

انتخاب نام دامنه مناسب

نام دامنه هویت و ماهیت کار شما را مشخص مینید . در انتخاب نام دقت کافی و زمان کافی به خرج دهید. برای مثال اگر شما طراحی اپلیکیشن و فروشگاه سوپرمارکت میخواهید انجام دهید ، سعی کنید در نام دامنه از عبارتی مثل hyper یا super و از این قبیل کلمات استفاده کنید که ماهیت کار شما مشخص بشود .

اسم دامنه به عنوان کارت ویزیت کسب و کار ما محسوب میشه . دقت در انتخاب این نام تاثیر مهمی در معرفی و جذب مشتریان به فروشگاه خواهد داشت. نام کسب و کار شما نشان از برند و اعتماد مشتری به شما خواهد بود .

نکته دیگر اینکه در انتخاب نام دامنه سعی کنید دامنه ای انتخاب کنید که مشابه ان کمتر باشد . اگر با اسپل متفاوت دامنه ای با نام انتخابی شما وجود دارد ، بهتر است نام دیگری انتخاب کنید .

برای ثبت دامنه میتوانید از همان شرکت میزبانی هاست که در پایین توضیح خواهم داد ، دامنه مورد نظر را تهیه کنید . دقت کنید پسوند دامنه هیچ تاثیری در میزان جستجو در موتورهای جستجوگر ندارد و کاملا سلیقه ای است .

انتخاب نام دامنه مناسب
انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب شرکت هاست مناسب

مرحله بعدی انتخاب میزبانی یا هاست مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میباشد . هاست بسیار اهمیت بالایی در کیفیت و امنیت کار شما دارد . میزبانی باید از یک شرکت معتبر و با سابقه باشد .

معمولا توصیه می‌کنند که در ابتدای کار از فضای هاست کمتری استفاده بشود تا هزینه کمتری داشته باشد و به مرور زمان و با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی و افزایش تعداد محصولات و داده‌های سایت، فضای هاست ارتقا پیدا کند .

انتخاب فروشگاه ساز مناسب

طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت فروشگاهی عبارات جدیدی هستند که تمرکزش روی ایجاد بستر مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی هست

مهمترین بخش یک فروشگاه موفق ، انتخاب فروشگاه ساز مناسب میباشد .مرحله بعدی راه اندازی سایت است اما از انجایی که انتخاب سیستم سایت ساز مناسب برای فروشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد، توضیحات و نکاتی را بیان خواهیم کرد . فروشگاه سازهای زیادی وجود دارند که شما باید نسبت به کاری که میخواهید انجام دهید و انتظاری که از فروشگاه دارید اقدام به خرید و تهیه آنها نمایید .

نکات بسیار زیادی در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد که در مقالات دیگر سایت میتوانید انها را مطالعه کنید ولی توضیحاتی در خصوص انتخاب فروشگاه ساز بیان خواهم کرد :

  • اگر قصد راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی در شروع کار یا در اینده دارید ، حتما فروشگاه سازی انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد
  • سیستم های فروشگاه ساز اماده از قبیل وردپرس بسیار سنگین و حجیم هستند . این فروشگاه ها مناسب کار حرفه ای نیست
  • اگر قصد توسعه دارید و احتمال تغییرات و شخصی سازی دارید، سیستم های فروشگاه ساز اماده و ترجمه شده مناسب کار شما نیستند
  • حتما نمونه کارهای موفق شرکت طراح را مشاهده نمایید . متاسفانه خیلی طراح ها اصلا نمونه کار موفق و زیادی ندارند .

معایب استفاده از فروشگاه ساز های آماده

از اونجایی که هسته‌ی فروشگاه سازهای آماده به صورت رایگان در اختیار همگان قرار می‌گیره، برای ایجاد قالب، پلاگین و پشتیبانی نیاز به افراد متخصص دارید که در این بین نیازمند صرف هزینه خواهید بود. البته پلاگین ها و قالب های رایگان هم در بستر اینترنت زیاد هستند ولی متاسفانه خیلی از این قالب ها و پلاگین ها دارای مشکلات امنیتی هستند یا به صورت اصولی و منطقی کدنویسی نشده اند که باعث کندی سرعت و ایجاد مشکلات فراوان در فروشگاه شما میشود .

این سیستم ها قالب‌های متنوع و زیادی دارند ولی قالب های رایگانی که برای این سیستم‌ها وجود داره از زبان‌های انگلیسی ترجمه شده و نیازمند راست چین شدند دارد که نتیجه ان افزودن کدهای اضافه و غیراصولی به قاب سایت میشود .

طراحی اپ سوپرمارکتی
طراحی اپ سوپرمارکتی

به دلیل متن باز (اپن سورس ) و پرکاربرد بودن، بیشتر مورد حمله و هک قرار دارند و باید در افزایش امنیت نهایت تلاش خودتونو بکنید.برای این قبیل فروشگاه ها شما باید دائما سیستم خودتان را به روز رسانی نمایید و آپدیت های جدید را نصب کنید ، یکی از مهمترین مزایای دست نویس بودن سیستم فروشگاهی بحث امنیت هست چرا که سورس و کدهای نوشته شده در اختیار همگان قرار نمیگیرد و تنها برای شما استفاده میشود در نتیجه کسی سورس کدها را نیتواند بررسی کند .

احتمال بیشتر مواجه شدن با طراحان سایت مبتدی و تازه کار و تحویل گرفتن یک سایت بی کیفیت خصوصا در ایران که مسئله کپی رایت نیز در این سیستم‌ها اصلا رعایت نمیشه بسیار بالاست.

کاهش سرعت و امنیت سایت سرعت کمتر سیستم به دلیل استفاده نامناسب و غیر اصولی از افزونه‌ها که باید نهایت دقت در این مسائل فنی را برای انتخاب افزونه مناسب داشته باشید. همچنین خیلی از این افزونه ها توسط برنامه نویسان خرد و تازه کار نوشده شده است که قطعا برنامه نویسی و کدنویسی اصولی روی انها انجام نشده هست و میتواند به فروشگاه شما صدمه های جدی بزند

ساخت اپلیکیشن فروشگاه آنلاین
ساخت اپلیکیشن فروشگاه آنلاین

پیشنهاد شیناوب درخصوص ساخت فروشگاهی اینترنتی چیست؟

گروه شیناوب با سابقه بیش از 10 سال در ساخت انواع وب سایت ها ، فروشگاه های اینترنتی و اپلیکیشن های مختلف ، پیشنهاد میکند که از سیستم های فروشگاه ساز دست نویس ( نیتیو ) استفاده نمایید .

چند دلیل خیلی ساده میتوان برای این مساله اشاره نمود :

اگر دقت کنید بزرگترین و بهترین فروشگاه های ایران و سراسر خارج ، هیچ کدام از فروشگاه های آماده استفاده نمیکنند که دلایل ان را در بالا ذکر کردیم .

در سیستم کدنویسی دست بنویس ، امکان توسعه و تغییرات بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم میباشد .

همچنین میتوانید اپلیکیشن فروشگاهی را به سایت خود اضافه کنید و از طریق میلیون ها کاربر گوشی های هوشمند ، محصولات خود را ارائه نمایید ./

در پایان ، درصورت وجود هرگونه سوال یا درخواست مشوت میتوانید با کارشناسان ما به صورت رایگان ارتباط برقرار نمایید ./

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه