اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

تصور فردی که تمایلی به خرید آنلاین ندارد کند دشوار است. صرفه جویی در زمان مهمترین عامل در دنیای شلوغ و پیچیده امروز است. به طوری که مردم دوست ندارند وقت خود را صرف شلوغی و ترافیک کنند .مردم دوست دارند به سادترین شکل ممکن و بدون هدر رفت وقت نیازمندی های روزانه خود را برطرف کنند . طراحی اپلیکیشن فروشگاهی  بهرین راه حل و چاره برای این افراد است . در اینصورت بدون برخورد با ترافیک و صرفه ای جویی در وقت و هزینه به راحتی از منزل یا هرجای دیگری کالاهای مورد نظر خود را سفارش دهید . طراحی اپلیکیشن فروشگاهی امروزه جزو نیازهای ضروری هرکسب و کاری میباشد.

اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟ در این مقاله به برخی از سوالات شما پاسخ خواهیم داد

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

با ظهور اپلیکیشن فروشگاهی تغییرات زیادی هم در زندگی ما اتفاق افتاده . شاید امروزه کمتر کسی را بتوان دید که خرید اینترنتی انجام نداده باشد و خرید انلاین جزوی از زندگی همه ما تبدیل شده است .

اپلیکیشن فروشگاهی این امکان را فراهم می‌کند که شما بدون نیاز به خارج شدن از خانه تنها با استفاده از موبایل خود خرید خود را انجام دهید . طبق آمار، خریدهای اینترنتی هر سال با رشد زیادی همراه هستند و علاقه مردم نیز به انواع اپلیکیشن افزایش یافته است . در سال اخیر و با وجود کرونا ، فروش اینترنتی آمار چشم گیری را به خود اختصاص داده است .

در دنیای رقابت امروز ، فروشندگان به دنبال روش های جدید برای رشد و کسب سود بیشترهستند . طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این هدف میباشد . اگر اپلیکیشن فروشگاهی به صورت استاندارد و اصولی طراحی شود ، قطعا نتیجه و بازخورد خوبی نیز خواه دداشت

در ادامه به معرفی انواع اپلیکیشن های فروشگاهی و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم .

طراحی اپلیکیشن اندروید ای او اس وب سایت
طراحی اپلیکیشن اندروید ای او اس وب سایت

اهمیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

طبق گفته بیل گیتس ، طی چند سال اینده ما شاهد دو نوع کسب و کار هستیم . کسب و کارهایی که آنلاین شدند و کسب و کارهایی که نابود شدند .

این گفته شاید به نظر زیاده گویی باشد ولی دنیای اینترنت به شکل بدون توصیف در حال توسعه و دخیل شدن در زندگی ما میباشد . این سوال از خود بپرسید ، شما برای خرید یک محصول ، اطلاعات لازم اولیه را از کجا به دست میارید ؟ قطعا شما هم دست به گوشی میشید و در گوگل یا اپلیکیشن مثل دیجی کالا کالای خود را جستجو میکنید .

قطعا شما هم دوست دارید که بتوانید محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت در معرض دید میلیون ها کاربر اینترنتی قرار دهید . طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای برای شما افزایش فروش و درآمد بیشتر را به همراه خواهد داشت .

یکی دیگر از مزیت های فروشگاه اینترنتی ، تعامل بیشتر با مخاطب از طریق طراحی اپلیکیشن فروشگاهی است. با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی  کاربر یا مشتری شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند به کالا یا خدمت شما دسترسی داشته باشد . با قراردادن اپلیکشین در بازار یا گوگل پلی ، شما میتوانید کسب و کار خود را به دست میلیون ها کاربر موبایلی برسانید .

اهمیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
اهمیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

انواع اپلیکیشن فروشگاهی

اپلیکیشن های فروشگاهی به دسته های مختلف و زیادی تبدیل میشوند . در زیر برخی از این اپلیکیشن ها معرفی میکنیم :

اینها تنها برخی از انواع فروشگاه هستند . البته ما در شیناوب با ایجاد افزونه ها و ماژول های حرفه ای ، میتوانیم هرکدام از این قابلیت ها را به فروشگاه شما اضافه کنیم یا فروشگاهی اختصاصی شما را طراحی کنیم .

ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

هدف از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذب مخاطب های جدید ، کاربران جدید و در نتیجه تبدیل انها به مشتری بیشتر و رسیدن به سود است. نکاتی برای رسیدن به این اهداف باید در نظر داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یکسری امکانات معمول از قبیل دسته بندی محصولات ، جستجوی محصولات ، سبد خرید ، عضویت و ورود و … جزو امکانات پایه و اساسی میباشد . طراحی و ظرافت این قسمت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . اولین نکته در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اهمیت زیادی دارد ، ظاهر و سادگی عملکرد و کار کردن با اپلیکیشن میباشد .

طراحی ساده و روان باعث میشود کاربران در همه رده سنی بتوانند خیلی خوب با اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کنند . سادگی در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی باعث میشود اپلیکیشن شما هیچ وقت از ظاهر و مد نیفتد و همیشه ظاهر شکیل و زیبای خودش را حفظ نماید.

نکته دیگر اینکه شما باید آمار و ارقامی از کاربران فروشگاه خود داشته باشید . اینکه چه محصولاتی بیشترین مشاهده را دارند ، چه محصولاتی بیشترین فروش را دارند ، نظرات ، انتقادات و امتیاز کاربران به محصولات امکان پذیر باشد . از دیگر ویژگی‌های یک اپلیکیشن فروشگاهی خوب، قابلیت تحلیل رفتار کاربران است.

فروشگاه های مختلف میتوانند ظاهر و قالب های متفاوتی داشته باشیند ، معمولا در طراحی اپلیکیشن های سوپرمارکتی دسترسی سریع مشتری به محصول اهمیت زیادی دارد در نتیجه ما در تیم شیناوب پیشنهاد میکنیم که زمانی که مشتری وارد دسته بندی خاصی میشود ، در همان صفحه و خیلی سریع باید بتونه 3 دسته و زیردسته زیرین را مشاهده نماید و همزمان در همان صفحه محصولات هم مشاهده کند .

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

قابلیت ارسال اعلان یا پوش نوتیفیکیشن

ارسال پوش نوتیفیکیشن

حتما در فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا هم با این مورد برخورد کرده اید ، در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی شیناوب شما قادر به ارسال بینهایت نوتیفیکیشن یا اطلاع رسان به صورت رایگان میباشد . با این قابلیت شما میتوانید تمامی کاربرانی که اپلیکیشن فروشگاهی را روی گوشی خود نصب دارند را در جریان اخرین تخفیفات و فروش های ویژه قرار دهید .

قابلیت انتشار اپلیکیشن فروشگاهی در بازار یا گوگل پلی

تمامی اپلیکیش های فروشگاهی طراحی شده ، عملیات انتشار در کافه بازار به صورت رایگان برای مشتری انجام میشود . همچنین درصورت تمایل مشتری امکان انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی هم میسر میباشد .

انتشار اپلیکیشن در مارکت ها با شرایط خاص امکان پذیر هست که در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی رعایت این مسایل جهت انتشار و افزایش کاربران اهمیت زیادی دارند ، ازجمله این موارد :

  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • نماد اعتماد
  • حجم مناسب اپلیکیشن ( در حال حاضر اپلیکیشن های فروشگاهی شیناوب کمتر از 6 مگابایت میباشند)
  • لوگوی مناسب
  • کدنویسی اصولی و منطقی ( جهت استفاده حداقلی از مناسب گوشی و سرعت و پردازش سریع )
  • امکانات بیشتر نسبت به رقبا

امکان پرداخت آنلاین و سایر روشهای پرداخت

هرفروشگاه ممکن است روش های پرداخت متفاوتی داشته باشد . از جمله این موارد میتوان به پرداخت آنلاین ، پرداخت کارت خوان ، پرداخت درب منزل ، پرداخت با استفاده از کیف پول و .. اشاره کرد که ما در طراحی فروشگاه قابلیت مدیریت و استفاده از روش های پرداخت متفاوت را برای کاربر میسر کرده ایم و مدیر فروشگاهی به سادگی میتواند انواع روش های پرداخت را بسته به نیاز خود فعال و غیرفعال نماید .

قابلیت پرداخت آنلاین در طراحی اپلیکیشن
قابلیت پرداخت آنلاین در طراحی اپلیکیشن

امکان جستجوی سریع محصولات

در اپلیکیشن فروشگاهی ما روش های متفاوتی برای جستجو محصول قرار داده ایم . کاربر میتواند با نوشتن نام محصول ، لیست محصولات مشابه با عنوان وارد شده را پیدا کند و همچنین قابلیت جستجوی محصول از طریق دوربین گوشی و اسکن بارکد یا استفاده از جستجوی صوتی امکان پذیر میباشد.

نظرات مشتریان و امتیازدهی

یکی از بخش های مهم اپلیکیشن امکان مشاهده نظرات کاربران و امتیازهایی هست که به محصولات میدهند . این قابلیت در اپلیکیشن فروشگاه لحاظ شده است

نظر و امتیاز به کالا
نظر و امتیاز به کالا

وضعیت حمل و نقل و محاسبه هزینه ارسال

فعالیت یک فروشگاه اینترنتی ممکن است به یک شهر محدود شود یا اینکه به سراسر ایران امکان ارسال وجود داشته باشد . شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید .

درصورتی که روش ارسال در شهر باشد ، معمولا از پیک موتوری استفاده میشود که سیستم باید بتواند براساس محله های مختلف و مکان مشتری محاسبه هزینه انجام دهد . همچنین باید بتوانید مشخص کنید که برای هرمحله چقدر هزینه ارسال میشود و ممکن است بخواهید بیشتر از یک حد مبلغ ارسال را رایگان کنید .

در روش ارسال به سرار کشور نیز معمولا از پست استفاده میشود که وزن کالاها و استان وشهرستان انتخاب کاربر مهم است .

قابلیت آنالیز

یکی از بخش های بسیار تاثیرگذار فروشگاهی اینترنتی ، قابلیت آنالیز میباشد . شما میتوانید آنالیز کامل محصولات خود از قبیل بیشترین فروش ها ، بیشترین بازدیدها را به صورت کامل داشته باشید . همچنین میتوانید خرید مشتریان خود را نیز کامل انالیز کنید ، سابقه فروش های ، بیشترین محصولاتی که خرید کردند و گزارش کامل فروش های هفتگی ، روزانه و …

برنامه نویسی نیتیو چیست ؟

برنامه نویسی نیتیو یا به زبان عامیانه بومی یک سبک از برنامه نویسی میباشد . امروزه روش های مختلفی برای طراحی اپلیکیشن ها وجود دارد که بعضی آنها به صورت مالتی پلتفرم هستند یعنی شما در یک مکان کدنویسی میکنید و خروجی های مختلف میگیرید و روش دیگر نیتیو هست که برای اپلیکیشن اندروید و ای او اس به صورت متفاوت کدنویسی انجام میشود . کیفیت کار در حالت نیتیو بسیار بالاتر از مالتی پلتفرم است ولی خب زحمت و کار بسیار بیشتری نیز سبب میشود . در حال حاضر زبان برنامه نویسی اندروید جاوا و کاتلین است و ios به زبان سویفت و objective c انجام میشود

جهت مشاهده صدها قابلیت طراحی فروشگاه اینترنتی ، اینجا را کلیک کنید

میتوانید جهت مشاهده صدها نمونه کار طراحی فروشگاه ها اینترنتی شیناوب ، اینجا کلیک نمایید .

نکات اساسی در موفقیت یک اپلیکیشن فروشگاهی

عوامل زیادی در موفقیت فروشگاه دخیل هستند که برخی تجریبات چندساله خودمان در این زمینه را با شما مطرح میکنیم :

  • قطعا اولین نکته شناخت مخاطب های خودتان است . کار شما و فروشگاه شما قرار است در چه زمینه ای فعالیت کنید ؟
  • ظاهر و سادگی کار . همه دنبال سادگی و راحتی هستند . طراحی اپلیکیشن و یا سایت فروشگاهی نباید شلوغ و پیچیده باشد . بسته به نوع کاربری فروشگاه باید نحوه نمایش محصولات و دسته بندی ها متفاوت باشد . مثلا یک هایپرمارکت حداقل 2-3 هزار کالا دارد ، باید نحوه نمایش دسته و محصولات خیلی سریع و راحت باشد ولی یک فروشگاه لوازم برقی باید مشتری بتوانید فیلترهای مختلف اعمال کند و مشخصات کالا مشاهده کند . این نکات بسیار مهم هستند و طراح اپلیکیشن یا سایت باید به این موضوعات واقف باشد .
  • سرعت بالای اپلیکیشن . طبق امار اگر کاربر شما بیشتر از 3-4 ثانیه منتظر بماند ، احتمال 80 درصد از کار شما خارج میشود . بحث بهینه بودن کدنویسی ، طراحی اصولی و سبک بودن مواردی هستند که برای لود سریع اپلیکیشن بسیار اهمیت دارد .
  • امکان فعال سازی درگاه پرداخت ، نماد اعتماد ، انتشار در بازار و گوگل پلی که برای یک فروشگاه واجب و ضروری هست . کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان این موارد را برای شما انجام میدهند .
  • نحوه معرفی و انجام تبلیغات از دیگر موارد مهم جذب کاربر است . اینکه به چه روشی تبلیغات انجام بشود که کمترین هزینه و بالاترین نتیجه را داشته باشد .

جمع بندی

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یکی از بهترین روش‌ها در دنیای کسب و کار آنلاین است که می‌تواند یک برند یا فروشگاه را به درصد بالایی از فروش و ارائه خدمت برساند.

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه