نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

نکات طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

چندین سال پیش اولین سبک فروشگاه های اینترنتی تنها به سبک طراحی وب سایت فروشگاهی بودند . به مرور با توسعه ارتباطات و تکنولوژی و گسترش استفاده از تلفن های همراه ، سبک جدیدی از فروشگاه ها تحت عنوان طراحی اپلیکیشن فروشگاهی عرضه شدند . اپلیکیشن های فروشگاهی شامل اندروید و ios میباشند که میتواند با وب سایت هماهنگ بشود . در زیر نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را بیان میکنیم .

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی با وجود بیش از 40 میلیون کاربر گوشی به دست به یکی از سریعترین روش های پاسخگویی به سوالات و رفع نیاز کاربران و مشتریان تبدیل شده است. طراحی اپلیکیشن به صاحبان کسب و کار این فرصت را می دهد که بتوانند محصولات و خدمات خود را ارائه کنند . یکی از مهمترین ویژگی اپلیکیشن های فروشگاهی ارائه خدمات به صورت 24 ساعته است و بدون محدودیت مکانی است که در فروشگاه های سنتی این امکان وجود ندارد.

ساخت اپلیکیشن فروشگاه حرفه ای برای بیشتر کاربران در حوزه دیجیتال دغدغه شده است. با رشد تکنولوژی استفاده از اپلیکیشن به صورت روز افزون در حال افزایش میباشد . در این حین اپلیکیشن های فروشگاهی نیز به رونق زیادی رسیده اند و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده اند . برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی چه نکاتی را باید در نظر گرفت.

نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

انتخاب گروه هدف

اول قدم در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای انتخاب زمینه و بازار هدف شما میباشد. فروشگاه شما در چه زمینه ای هست ؟ آیا نیازمندی طراحی اپلیکیشن سوپرمارکتی هدف شما است ؟ ایا نیازمندی طراحی فروشگاه مارکت پلیس یا چندفروشگاهی است ؟

پس اولین نکته سبک کاری فروشگاه مد نظر شما و زمینه فعالیت میباشد

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی

سادگی و زیبایی در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

در طراحی اپلیکیشن خیلی مهم هست که شما به سادگی و در عین حال زیبایی توجه ویژه داشته باشید . طراحی اپلیکیشن شما باید به گونه ای باشد که یک کاربر 12 ساله و یک فرد 60 ساله بتواند به راحتی با اپلیکیشن کار کند. در طراحی اپ سادگی و همه فهم بودن بسیار اهمیت دارد . کاربر شما نباید دچار سردرگمی بشود . کار طراحی باید تا حد امکان ساده و روان باشد و مراحل کار کاملا مشخص و واضح در اختیار کاربر قرار بگیرد .

قابلیت توسعه پذیری

با سرعتی که اپلیکیشن های فروشگاهی در حال تغییر هستند ، قطعا امکان به روز رسانی و شخصی سازی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد . متاسفانه اکثر اپلیکیشن های فروشگاهی از سیستم های فروشگاه ساز آماده استفاده میکنند که قابلیت توسعه و شخصی سازی را به شدت کاهش خواهد داد . حتما در انتخاب طراح اپلیکیشن فروشگتان این مساله را جویا بشید که سیستم شما به صورت دست نویس ( نیتیو) باشد قابلیت توسعه و شخصی سازی بدون هیچ محدودیتی برای شما فراهم شود .

سرعت بالا

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در طراحی اپلیکیشن ، بحث سرعت اپلیکیشن میباشد . واقعیت این است که کاربران نمیخواهند منتظر بنمانند و باید خیلی سریع اپلیکیشن اطلاعات را برای مشتری نمایش بدهد. یکی دیگر از مزیت های سیستم دست بنویس بحث سرعت اپلیکیشن میباشد .

بحث سرعت به عوامل زیادی بسیتگی دارد . یکی از مهمترین این عوامل سرور با کیفیت ، کدنویسی حرفه ای و اصولی میباشد . عدم توجه به این موارد از همان ابتدا میتواند باعث کندی سرعت بشود و با افزایش اطلاعات و کاربران فروشگاه افت سرعت اپلیکیشن بیشتر و بیشتر خواهد شد .

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

توجه به طراحی UI و کاربر پسندی

یکی دیگر از نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی توجه به طراحی و ساختار اصولی فروشگاه میباشد . مکان قرار گیری دسته بندیها ، نحوه نمایش دسته بندیها و محصولات ، استفاده صحیح از تصاویر ، قابلیت جستجوی مناسب و صدها عامل دیگر باید در طراحی مورد توجه قرار گیرد . نکته مهم دیگر نمونه کارهای سازنده اپلیکیشن میباشد . این نکات ظریف و مهم نیازمند سابقه کاری زیاد و گرفتن بازخورد از مشتریان در حد گسترده میباشد .

طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید
طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید

جمع بندی

این موارد تنها برخی از نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی میباشد . رعایت تمام اصول طراحی برای رسیدن به اپلیکیشن فروشگاهی موفق حائز اهمیت است . طراحی حرفه ای اپلیکیشن در نهایت به جذب کاربر و فروش بیشتر می انجامد. کاربر با برنامه ای که رابط کاربری آسانی دارد ارتباط برقرار می کند و تجربه خوبی را به دست می آورد.

جهت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای می توانید از طراحان شیناوب کمک بگیرید . شیناوب از ساال 1387 کار خود را شروع کرده است و با وجود صدها نمونه کار فروشگاهی اماده طراحی فروشگاهی حرفه ای برای شما میباشد .

از نمونه کارهای ما در بازار و گوگل پلی نیز دیدن فرمایید .

درصورت وجود هرگونه سوالی میتوانید به صورت رایگان با کارشناسان شیناوب در ارتباط باشید

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه