طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای را چگونه انجام دهیم ؟

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

امروزه بستر اینترنت به یک مکان توسعه کسب و کار تبدیل شده است . صاحبان کسب و کار با طراحی سایت فروشگاهی اقدام به ارائه مستقیم محصولات و خدمات خود به مشتریان میکنند . همچنین با گسترش رقابت میان کسب و کارها ، طراحی سایت اختصاصی فروشگاه اینترنتی لازمه موفقیت و رشد کسب و کار شما میباشد . طراحی سایت فروشگاه اینترنتی  مانند احداث شعبه یک فروشگاه می باشد و مستلزم دقت و کیفیت بالا برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین میباشد .

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

کسب و کار آنلاین آن دسته از مشاغلی هستند که امکان فعالیت در بستر اینترنت و فضای مجازی را دارند . تقریبا میتوان گفت که 90 درصد کسب و کارها امکان ارائه خدمات آنلاین را نیز دارند . انواع مشاغلی که در سطح شهر موجود هستند امروزه امکان فعالیت در فضای مجازی را نیز دارند . یکی از بهترین و پررونق ترین کسب و کار های آنلاین و اینترنتی که کاربران زیادی را به سمت خود جلب نموده است ، فروشگاه های اینترنتی هستند . شما با جستجو یک کالا در اینترنت میتوانید فروشنده های زیادی را پیدا کنید که محصول خود را از طریق فروشگاه اینترنتی به فروش میرسانند .

اگر شما دارای محصول یا خدماتی هستید و قصد افزایش فروش و سود خود را دارید ، قطعا یکی از نیازهای مهم شما طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای میباشد . سوالی که مطرح میشود ،فروشگاه های اینترنتی مزایای زیادی را به همراه داشته اند که برخی از این مزایت ها را بررسی میکینم :

  • صرفه جویی در وقت
    با طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را به کاربران و مشتریان خود میدهید که خیلی راحت محصولات خود را سفارش دهند . دیگر نیازی به رفتن به ترافیک سطح شهر نیست در نتیجه در زمان و هزینه رفت و آمد تاثیر چشم گیری خواهد داشت
  • امکان فروش محصولات در 24 ساعت شبانه روز
    یکی از مزایای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی امکان فعالیت به صورت 24 ساعته می باشد . حتی زمانی که شما کار نمیکنید سایت فروشگاه شما فعال است و کاربران و مشتریان میتوانند سفارشات خود را ثبت کنند
  • عدم محدودیت مکانی و زمانی
  • مدیریت بسیار آسان
    از طریق پنل مدیریت فروشگاه ، شما میتوانید نظارت کلی برمحصولات ، سفارشات ، محصولات پرفروش ، محصولات با سود بالاتر ، گزارش خرید کاربران و صدها نوع گزارش و اطلاعات دیگر را دریافت نمایید و به صورت مکانیزه و خودکار به اطلاعات مهم وضروری برای رشد کسب و کار خود دسترسی داشته باشید
  • امکان طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و فروش محصول از طریق تلفن های همراه
    با وجود 40 میلیون کاربر موبایلی ، شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و اتصال ان به سایت خود ، تمامی خدمات و محصولات خود را از طریق گوشی های همراه به فروش برسانید
  • امکان مقایسه محصولات
    شما به سادگی میتوانید تمام محصولات مشابه را  با یکدیگر از لحاظ قیمت ، مشخصات و ویزگی های مختلف مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید
  • تنوع زیاد محصولات بدون محدودیت مکانی
    فروشگاه اینترنتی هیچ گونه محدودیتی ندارد ، شما میتوانید صدها هزار محصول هم به فروشگاه خود اضافه کنید . حتی میتوانید محصولات سایر فروشندگان را نیز برای فروش قرار دهید و پورسانت خودتان را دریافت کنید
  • اطلاع رسانی راحت تخفیفات و فروش های ویژه
    با استفاده از نوتیفکیشن ، اطلاع رسانی پیامکی یا از طریق ایمیل ، میتوانید تمامی کاربران خود را از آخرین محصولات ، تخفیف ها و فروش های ویژه مطلع نمایید
  • کاهش هزینه ها
    به دلیل عدم نیاز به کارمندان زیاد ، عدم نیاز به تهیه فضای فیزیکی و … کاهش زیادی در هزینه های خود خواهید داشت
  • کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات
  • حذف دلال
    شما میتوانید به صورت مستقیم محصولات از تولید کننده یا وارد کننده در سایت فروشگاهی خود قرار دهید و کاربران به صورت مستقیم و بدون دخالت دلال میتوانند خرید خود را انجام دهند . طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می شود تا بتوانید محصولات را با کمترین قیمت ممکن و به ساده ترین شکل ممکن عرضه کنید
  • ورود به بازار های جهانی
    فروشگاه اینترنتی هیچ گونه محدودیت مکانی ندارد . شما امکان فروش بین المللی یا صادرات را از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی و معرفی محصولات خود خواهید داشت .
  • جلوگیری از سرقت کالاها
    جلوگیری از سرقت کالا یکی از مزیت های طراحی فروشگاه اینترنتی میباشد
  • جلب مشتری بیشتر
    فضای اینترنت دارای میلیون ها کاربر است. شما با طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به دست آورید و همچنین خدمات بهتر و بیشتری را نیز به مشتریان قبلی نیز ارائه نمایید
مزیت طراحی فروشگاه اینترنتی
مزیت طراحی فروشگاه اینترنتی

با بیان مزیت هایی که مطرح شد و صدها دلیل دیگر ، سوالی مطرح میشود . ایا ما نیازمند فروشگاه اینترنتی هستیم ؟

طراحی فروشگاه اینترنتی عالی = فروش عالی

امروزه سبک خرید مردم تغییر کرده است . شاید شما هم مثل صدها نفر دیگر وقتی نیازمندی کالایی هستید ، ابتدا ان را جستجو میکنید . قدرت نفوذ اینترنت به شدت رو به افزایش است . تمایل مشتریان به خرید انلاین انکار ناپذیر می باشد، طراحی سایت فروشگاهی و تاثیر آن افزایش فروش محصولات و همچنین شناخته شدن برند شما انکار ناپذیر می باشد.

طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که کاربر شما حس امنیت و اعتماد القا شود ، تنها با جلت رضایت و اعتماد کاربر میتوانید او را تبدیل به مشتری دائمی نماید . همانطور که هنگام مراجعه به فروشگاه فیزیکی ، نحوه برخورد اولیه فروشنده تاثیر زیادی در جلب مشتری دارد ، در طراحی سایت فروشگاهی نیز باید به گونه ای باشد که اصول روانشناسی خرید، رنگ بندی ، چینش محصولات و خلاصه استراتژی فروش موثر در آن به خوبی رعایت شده باشد .

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

عوامل زیادی در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی نقش دارند . برخی از این عوامل مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی موفق را بیان میکنیم :

  • طراحی ساده و روان با رعایت اصول UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری)
  • سرعت لود بالا و استفاده از گرافیک اختصاصی
  • امکان خرید ساده و آسان تنها با چند کلیک
  • داشتن قابلیت ریسپانسیو ( قالب واکنشگرا ) برای نمایش بهینه در تلفن های همراه و تبلت
  • استفاده از دسته بندی های حرفه ای و امکان فیلتر گذاری و مقایسه محصولات
  • استفاده از رنگ بندی روشن و رعایت اصول روانشانسی رنگ در طراحی قالب فروشگاهی
  • استفاده از تصاویر با کیفیت برای محصولات
  • قراردادن توضیحات و مشخصات کالاها
  • قابلیت نظر دهی و ثبت امتیاز برای محصولات
  • داشتن نماد اعتماد برای جلب رضایت مشتری
  • امکان جستجوی سریع و پیشرفته
  • امکان تنوع در روش های پرداخت سفارش و روش های ارسال متفاوت
  • قراردادن صفحات درباره ما ، تماس با ما ، قوانین ، سوالات متداول برای جلب اعتماد کاربر
  • دارا بودن بخش وبلاگ یا قسمتی برای تولید محتوا
  • قرار گرفتن بخشی تحت عنوان تماس با پشتیبانی و امکان پاسخ سریع به سوالات مشتری
  • قابلیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و اتصال آن به فروشگاه
  • قابلیت توسعه و امکان شخصی سازی
  • امکان ایجاد حساب کاربری و تشکیل پروفایل کاربری برای هر مشتری

برخی از موارد فوق نیازمند توضیح بیشتر هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اینترنتی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی ساده و کاربردی

شاید شما هم این اصطلاح شنیده باشید که سادگی هیچ وقت قدیمی نمیشود . طراحی سایت فروشگاهی نیز هرچه ساده تر ، روان تر و کاربر پسندتر باشد ، موفق تر نیز خواهد بود . سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی بدان معنی است که مشتریان شما باید بتوانند هرآنچه نیاز دارند را به سریعتر و بدون سردرگمی پیدا کنند و به سبد خریدشان اضافه کنند ، پیچیدگی امر خرید است که می تواند مانع از خرید نهایی آنها شود .

در طراحی فروشگاه اینترنتی از دسته بندی حرفه ای استفاده کنید ، مشتری شما باید خیلی ساده بتواند با چند کلیک تا سه زیردسته مختلف را مشاهده نماید و با قابلیت فیلتر سازی خیلی سریع به محصول مورد نظرش دست پیدا کند .

ساخت سایت فروشگاهی با سرعت بسیار بالا

سرعت سایت فروشگاهی یکی از مهمترین شاخص های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی میباشد . کاربران اینترنت صبر زیادی برای لود شدن یک سایت نیمکنند و اگر سایت شما یا اپلیکیشن فروشگاهی شما نتواند با سرعت بالا بارگزاری شود ، قطعا بخش زیادی از کاربران و فروش خود را از دست خواهید داد . در طراحی وب سایت فروشگاهی یکی از فاکتور های مهم نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشریان و خریداران است. طبق آمار ، از زمانی که کاربر وارد فروشگاه شما میشود ، تنها چند ثانیه فرصت دارید که فروشگاه شما به خوبی برای کاربر نمایش داده بشود .

متاسفانه امروزه فروشگاه سازهای آماده از قبیل ووکامرس و سایر فروشگاه ساز های رایگان ، به دلیل حجم فوق العاده زیاد و سنگینی وب سایت ، این فرصت زمانی را از دست میدهند . توضیحات بیشتر و بررسی کاملتر درخصوص فروشگاه ساز ووکامرس را میتوانید مطالعه نمایید .

افزایش سرعت فروشگاه ایترنتی
افزایش سرعت فروشگاه ایترنتی

امکان طراحی اپلیکیشن فروشگاهی راهی برای فروش چندبرابر

طبق آمار کافه بازار ، در حال حاضر ما دارای بیش از 40 میلیون کاربر با تلفن های هوشمند هستیم . بازار ساخت اپلیکیشن فروشگاهی بسیار رونق بالایی دارد و کاربران و مشتریان زیادی وجود دارند که از طریق اپلیکیشن های فروشگاهی خرید خود را انجام میدهند . طبق آمار ، بیش از یک چهارم کاربرانی که اپلیکیشن فروشگاهی را در تلفن همراه خود دارند ، ابتدا محصول مورد نظر را از طریق اپلیکیشن فروشگاهی جستجو میکنند .

طراحی فروشگاه اینترنتی اندروید تبدیل به یکی از مهمترین الزامات برای هر کسب و کار اینترنتی شده است . با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی کاربران شما به راحتی به فروشگاه آنلاین شما دسترسی دارند. طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ای او اس میتواند سهم بیشتری از کاربران اینترنتی را برای شما به ارمغان بیاورد .

با ساخت اپلیکیشین فروشگاه اندروید یا IOS ، فروشگاه خود را برای کاربران موبایل که تعدادشان روز به روز در حال افزایش است آماده کرده اید .

درصورتی که اطلاعاتی در خصوص اپلیکیشن فروشگاهی ندارید ، پیشنهاد میکنیم مقاله اپلیکیشن فروشگاهی چیست را مطالعه نمایید .

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی دیجی کالا
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی دیجی کالا

ساخت فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو

باتوجه به آماری که گوگل منتشر کرده است ، بیشترین بازدید سایت ها از طریق تلفن همراه هوشمند و تبلت صورت می گیرد و این امار روز به روز در حال افزایش است . حتی واکنشگرا بودن وب سایت ( ریسپانسیو ) یکی از عوامی است که گوگل در رتبه دادن به سایت های فروشگاهی بسیار مورد توجه قرار داده است . پس دیگر شکی نیست که طراحی سایت فروشگاهی باید با امکان انطباق نمایش صفحه با انواع دستگاه های موبایل ، تبلت و کامیوترهای شخصی باشد . ریسپانسیو بودن وب سایت فروشگاه اینترنتی امروزه یک ضرورت محسوب می شود.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

فروشگاه آنلاین با آپتیام بالا

آپتایم به معنای دردسترس بودن وب سایت است . همیشه در دسترس بودن سایت یک اصل اساسی و بسیار مهم است. شما با طراحی سایت فروشگاهی میخواهید که در 24 ساعت شبانه روز وب سایت شما در دسترس باشد ، از این رو علاوه بر طراحی حرفه ای وب سایت فروشگاهی ، باید از هاست با کیفیت نیز استفاده نمایید . تهیه هاست مناسب بسیار مورد اهمیت است که در این خصوص میتوانید به صورت رایگان از مشاورین ما کمک بگیرید . همچنین مدت زمان اپتایم یکی از فاکتور های مهم گوگل برای رتبه بندی سایت شما میباشد .

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

در خصوص تعرفه طراحی سایت فروشگاهی ، عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی دخیل است . هرشرکت براساس فاکتورهای مختلف تعرفه متفاوتی دارد .

شاید خیلی ها به دنبال طراحی سایت فروشگاهی ارزان هستند ، در پاسخ باید بگوییم شما میتوانید از سیستم های فروشگاه ساز آماده استفاده نمایید ، حتی خود شما نیز میتوانید با صرف چندساعت وقت و دیدن فیلم های اموزشی در این زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی خودتان را انجام دهید ولی تنها طراحی سایت فروشگاهی ارزان باعث موفقیت یک فروشگاه نمیشود .

برخی از نکات مهم در قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی را بررسی میکنیم :

  • ظاهر سایت معمولا تاثیر زیادی در قیمت آن ندارد
  • روش طراحی سایت
    فروشگاه ساز های آماده مثل ووکامرس معمولا قیمت کمتری دارند ولی قطعا محدودیت ها و کیفیت آنها نیز کمتر میباشد
  • قیمت خیلی ارزان قطعا دردسرها و مشکلات خود را دارد ، مهمترین مساله پشتیبانی خوب در طراحی سایت فروشگاهی میباشد
  • امکانات و قابلیت های فروشگاه
  • امکان اتصال به سیستم حسابداری
  • قابلیت اتصال اپلیکیشن فروشگاهی
  • شخصی سازی و امکانات مورد نظر
  • سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

همانطور که پیشتر گفتیم ، ساخت فروشگاه اینترنتی با روش های متفاوتی انجام میشود . یکی از روش هایی که مشتریان نیازمند ان هستند ، طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی میباشد . متاسفانه فروشگاه سازهای اماده به دلیل استفاده از چهارچوب خاص محدودیت های زیادی برای کاربران خواهند داشت .

شما با طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی اختصاصی می تواند فروشگاهی منطبق بر سلیقه و نیازهای خود طراحی کنید . حتی ممکن است شما چندماه پیش فروشگاه خود را طراحی کرده باشید و قصد اعمال تغییرات و شخصی سازی هایی براساس نیاز روز بازار یا امکانات دلخواه جدید باشید ، در اینصورت نیازمندی کدنویسی و تغییرات در ساختار فروشگاه خود هستید که این امکان با استفاده از طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی فراهم خواهد شد .

ما در شیناوب ، بدون استفاده از فروشگاه ساز ها و سایت سازهای آماده ، طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی شما را انجام خواهیم داد . جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

طراحی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا که همه ما اسم ان را شنیده ایم یکی از نمونه های موفق فروشگاه های اینترنتی میباشد . خوشبختانه دیجی کالا راه اعتماد مردم به فروشگاه اینترنتی را بسیار هموار ساخته است . به همین دلیل امروزه درخواست طراحی فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا بسیار افزایش داشته است . طراحی سایت دیجی کالا الگوی بسیار مناسبی برای طراحی انواع فروشگاه های آنلاین میباشد .

متاسفانه اشخاص زیادی با اداعی طراحی فروشگاه مشابه دیجی کالا اقدام به فروش سیستم های فروشگاه ساز آماده نموده اند و با قیمت های بسیار زیاد اقدام به به فروش این سیستم ها میکنند . این نکته را مورد توجه قرار دهید که دیجی کالا دارای یک تیم برنامه نویسی اختصاصی میباشد و دائم در حال به روز رسانی و آپدیت فروشگاه خود میباشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص طراحی فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا میتوانید مقاله طراحی اپلیکیشن شبیه دیجی کالا را مطالعه نمایید .

طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی آنلاین اندروید
طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی آنلاین اندروید

امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی چیست ؟

یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای چه امکاناتی باید داشته باشد؟ فروشگاه های اینترنتی دارای امکانات بسیار متفاوتی هستند ، این نیازها و امکانات به صورت متداول و دائم براساس نیاز روز و تغییرات کسب و کار انلاین در حال تغییر است ، در نتیجه در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به اصل مهم به روز نگه داشتن امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی توجه کرد .

امکانات و قابلیت های فروشگاه اینترنتی ، نقش مهمی در راحتی کاربر جهت خرید بهتر و همچنین کمک و پیشنهاد خرید به مشتری نقش مهمی دارد . امکانات مناسب میتواند فروش شما را به صورت چشم گیری افزایش بدهد . همین عوامل و امکانات به‌ظاهر کوچک میتواند باعث فروش بیشتر محصولات فروشگاه شما بشود .

جهت مشاهده لیست کامل امکانات طراحی فروشگاه حرفه ای ، صفحه لیست امکانات فروشگاه اینترنتی را مشاهده نمایید .

مشاهده نمونه کارهای شرکت طراحی سایت فروشگاهی

قطعا نمونه کارهای یک شرکت و سوابق کارهای قبلی میتواند نقش مهمی در انتخاب طراح مناسب فروشگاه اینترنتی شما باشد . خوشحالیم که در گروه شیناوب با بیش از ده سال سابقه کاری و طراحی و ساخت صدها کار فروشگاهی توانسته ایم کسب و کارهای زیادی را به هدف خود برسانیم .

شما میتوانید از صفحه نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی ما دیدن نمایید ، همچنین میتوانید صدها نمونه کار طراحی اپلیکشین فروشگاهی در کافه بازار دیدن نمایید .

درصورت بروز هرگونه سوالی میتوانید به صورت رایگان با کارشناسان ما در شیناوب در تماس باشید و اطلاعات و راهنمایی دقیق جهت ساخت فروشگاهی حرفه ای و موفق را دریافت نمایید .

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه