۰۹۳۶۰۵۴۴۸۴۱ - ۰۹۱۰۳۵۸۷۸۲۷ - ۰۳۱-۴۲۲۵۸۰۷۳   
پشتیبانی اول   پشتیبانی دوم  

aaa

افزایش فروش آنلاین با راهکارهای 2020

افزایش میزان فروش دغدغه و نیاز هر فروشگاهی است . فروش آنلاین به قدری افزایش پیدا کرده که بسیاری از شرکت ها ، مغازه دارها و حتی افراد مختلف نیز به فکر طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود افتاده اند . 
افزایش فروش آنلاین اینترنتی

 

در این مطلب به بررسی راهکارهای افزایش فروش اینترنتی میپردازیم و نکات و مواردی را بررسی میکنیم که تا حد زیادی باعث افزایش میزان فروش آنلاین خواهد شد . 

 

همانطور که اطلاع دارید در دنیای تجارت و فروش ، همچنان روش های آزمون و خطا جایگاه خود را دارد و خواهد داشت ، شاید یک روش برای یک فروشنده کارساز نباشد ولی همین روش عامل اصلی فروش برای یک کسب و کار دیگر باشد . پس قطعیتی را نمیتوان برای آن در نظر گرفت . یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش آنلاین این است که در فاصله های زمانی روش های مختلف را بررسی و تست کنیم و بازخوردهای لازم را از مشتریان خود به دست بیاریم . 

در این مقاله روش های مختلف افزایش فروش آنلاین که به دو صورت عمومی و تخصصی هستند را بررسی میکنیم ، نیاز است که شما با دقت و توجه کافی استراتژی صحیح خود را پیاده سازی نمایید . 

طبق آمار جهانی ، حدودا بین 1 و در حالت مناسب 3 درصد از بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی شما تبدیل به خریدار بالقوه میشوند. یعنی بیش از 97 درصد کاربران خریدی انجام نخواهند داد . برای بهبود این عملکرد و افزایش فروش آنلاین ، باید تفکر زیادی کرد و نیازمند استراتژی و برنامه ریزی دقیقی هستیم . 


نکته مهم این است که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید قابلیت تولید گزارش باشد ،  به صورتی که آمار و گزارش های متنوع و دقیقی را به شما بدهد که بتوانید بهترین تحلیل را داشته باشید و براساس تحلیل خود تغییراتی در استراتژی فروش پیاده سازی نمایید . پس حتما از تیم طراح فروشگاه اینترنتی خود لیست امکانات طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را به صورت کامل دریافت کنید و به صورت کامل آن را مطالعه نمایید . 

 

ارائه کوپن برای افزایش فروش اینترنتی

 

  1. ارائه کوپن و تخفیف
    یکی از بهترین روش های برای بازگرداندن مشتری ها به فروشگاهی اینترنتی ، ایجاد کوپن تخفیف میباشد .
    روش های مختلفی برای ارائه بن و کوپن در فروشگاه ساز شیناوب پیشبینی شده است که طی سال ها تجربه بهترین های ان ها را طراحی کردیم . روش های مختلفی برای ارائه کد تخفیف وجود دارد برای مثال با انجام هر خرید مشتری یک کوپن تخفیف برای مشتری ارسال کنید ، بدین ترتیب مشتری تشویق به انجام خرید بعدی خواهد شد .
    روش دوم از طریق ایجاد بازه های تخفیفی است ، برای مثال اگر مشتری بین 100 الی 150 هزار تومان خرید کند ، یک تخفیف 5 هزار تومانی براش لحاظ شود و به این صورت بازه های مختلف تخفیفی ایجاد کنید . 

    محصول برای افزایش فروش اینترنتی
     
  2. بر روی محصولات اصلی تمرکز نمایید
    اکثر کسب و کارهای دارای محصولات خاصی هستند که این محصولات بالاترین میزان فروش و سود را برای آنها دارد .برای افزایش فروش آنلاین نکته را توجه کنید که صفحه اول هر فروشگاهی مهمترین صفحه آن است ، بهتر است در صفحه اول بیشترین تمرکز شما روی این قبیل محصولات باشد .
    خیلی از شرکت ها و موسسات هستند که تعداد انگشت شماری محصول دارند ، به خصوص این کسب و کارها فقط در صفحه اول باید تمرکز خود را برای این محصولات بگذارند و قید محصولات دیگر را برای صفحه اول بزنند . مشتری اگر به محصولات دیگر نیازمند باشد میتواند در قسمت های دیگر سایت مثل دسته بندی ها یا محصولات مشابه به آنها دسترسی داشته باشد .
    سعی کنید بیشترین تمرکز خود را بر روی محصولات پرمنفعت خود قرار دهید و در صفحه اول تمام ابهامات ، سوالات و تردید های احتمالی مشتریان خود را توضیح و برطرف نمایید . 

    طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای افزایش فروش اینترنتی

    مطلب اتصال فروشگاه اینترنتی به نرم افزار حسابداری را مطالعه نمایید . 
     
  3. طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای افزایش فروش
    ساخت اپ فروشگاهی روشی موثر برای افزایش فروش است . اگر توجه کرده باشید فروشگاه های بزرگ از قبیل دیجی کالا ، باسلام و ... اقدام به طراحی اپ فروشگاهی اختصاصی خود کرده اند و از این طریق میزان فروش خود را چندین برابر افزایش داده اند . شما نیز برای افزایش فروش خود بهتر است به فکر ایجاد روش های جدیدی برای کسب مشتریان باشید . 
    مقاله "تاثیر طراحی اپ فروشگاهی برای کسب و کارهای نوپا" را مطالعه نمایید . توجه داشته باشید که اپ های فروشگاهی به صورت کلی به دو سبک تک فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی تقسیم میشوند . فروشگاه دیجی کالا یا باسلام از نمونه های چندفروشگاهی هستند که درآمد فوق العاده زیادی بدون تامین کالا کسب می کنند . 

     
  4. برنامه وفاداری برای مشتریان خود ایجاد کنید
    قطعا شما هم مانند هر فروشنده دیگری نمی خواهید مشتری تنها یکبار از شما خرید کند و خواهان خرید های مکرر آنها هستید ، در این صورت حتما باید برنامه دقیقی برای حفظ و ایجاد مشتریان وفادار داشته باشید . باید به فکر روش هایی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق برای خرید های بعدی ایجاد کنید .
    برای مثال مشتری را تشویق کنید در فرم های نظر سنجی شرکت کند یا نظر خود و امتیاز خود را برای محصولات خریداری شده ثبت کنند . این کارها علاوه بر اینکه باعث بهبود سئو در فروشگاه اینترنتی شما میشود ، باعث کسب رضایت و اعتماد سازی برای مشتریان دیگر نیز خواهد شد .
    برای مثال می توانید به ازای هر خرید یا درج نظر ،  امتیازی را به مشتری بدهید و بعد با مجموع امتیازها یک بن تخفیف دریافت کنند . این روش خوبی برای افزایش فروش آنلاین است . 

    ایجاد مشتری وفادار برای افزایش فروش آنلاین

     
  5. رعایت اصل صداقت در فروش محصولات و سرویس ها
    اولین اصل مهم و اساسی برای فروش خوب و همچنین جلب اعتماد مشتری ، داشتن صداقت است . برای مثال ممکن است شما محصولی داشته باشید که از کیفیت آن مطمئن نیستید یا اینکه میدانید محصول خوبی نیست و کیفیت مناسبی ندارد .
    بهترین کار این است که این محصول را اصلا نفروشید یا اینکه به مشتری با صداقت توضیح دهید که از کیفیت محصول اطلاع ندارید یا اینکه محصول با کیفیتی نیست . با فروش محصولات بی کیفیت علاوه بر اینکه باعث عدم رضایت مشتری میشود در بسیاری از مواقع باعث مرجوع یا عدم پرداخت هزینه کامل آن سرویس یا محصول نیز خواهد شد .
    عدم رضایت یک مشتری برابر است با از دست دادن ده ها مشتری دیگر . تنها یک تبلیغ منفی ده ها مشتری بالقوه شما را به سادگی از بین خواهد برد . 

    خبرنامه برای افزایش فروش آنلاین

     
  6. ایجاد خبرنامه
    بسیاری از مدیران کسب و کار تصور می کنند خبرنامه کاربردی ندارد ولی اگر شما رضایت و اعتماد مشتری به دست آورده باشید ، قطعا حجم زیادی از کاربران از همین طریق به فروشگاه باز خواهند گشت .
    همچنین می توانید از مشتریان خود درخواست کنید برای دریافت آخرین محصولات ، تخفیف های ویژه ، بن های تخفیف و … در خبرنامه شما عضو شوند و از این طریق یک بانک اطلاعاتی از شماره تماس ها و آدرس ایمیل های مشتریان خود خواهید داشت که بهترین نحو ممکن میتوانید از آن بهره مند شوید . افزایش فروش آنلاین از طریق خبرنامه روش بسیار خوبی است . 

     
  7. استفاده از تبلیغات کلیکی
    حتما شما هم تبلیغات کلیکی در گوگل و سایر سایت ها را مشاهده کرده اید . اگر محصولات خوبی دارید ولی در نتایج گوگل به خوبی مشاهده نمی شوید ، میتوانید از تبلیغات کلیکی گوگل Google Adwords استفاده نمایید . تبلیغات کلیکی روشی موثر برای جذب مشتریان است . 

    برگزاری مسابقه برای افزایش فروش آنلاین

    درصورت تمایل میتوانید مطلب طراحی اپ فروشگاهی مشابه اسنپ مارکت هم مشاهده نمایید . 
     
  8. برگزاری مسابقه

    حتما شما هم در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی افراد مختلفی را دیده اید که مسابقه اینترنتی برگزار میکنند . با برگزاری این مسابقات ، برند و نام فروشگاه اینترنتی شما به خوبی پخش خواهد شد و به گوش افراد زیادی خواهد رسید .
    این کار با هدف افزایش میزان ترافیک و بازدیدکنندگان است و قطعا تاثیر خوبی در افزایش فروش خواهد داشت . برخی از روش های برگزاری مسابقات عبارتند از  :
    - ایجاد هشتگ خاص به نام برند و فروشگاه خود
    - ایجاد پست یا استوری برای معرفی شما
    - هشتگ گذاری در بخش نظرات و معرفی 10 نفر به پیج یا سایت شما
     
  9. نمایش رضایت و اعتماد مشتریان
    روش دیگر افزایش فروش آنلاین از طریق جلب رضایت مشتری است . قطعا در سایت ها و اپلیکیشن های زیادی مشاهده کردین که قسمتی را مختص نظرات مشتریان قبلی اختصاص میدهند . این روش باعث ایجاد اعتماد بسیار زیادی در مشتری شما خواهد شد . امروزه از طریق شبکه های اجتماعی میتوان یک تجربه خوب و بد را به گوش صدها هزار نفر رساند ، همین موارد ریز می تواند تاثیر فوق العاده ای در فروش شما داشته باشد .
    متخصصین بازاریابی و فروش اعتقاد دارند که مشتریان راضی می توانند سکوی پرتابی برای شما باشند . پس دقت کنید که از این موقعیت بهترین بهره را ببرید . میتوانید از مشتریان راضی خود درخواست کنید یک پیام رضایت برای شما ارسال کنند و از آنها اجازه بگیرید که نام آنها را به همراه پیام رضایتشان در سایت و شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنید حتی می توانید مزیت هایی برای انجام این کار در نظر بگیرید .

    رضایت مشتریان برای افزایش فروش آنلاین

    مطلب ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را برای کسب اطلاعات بیشتر مشاهده نمایید . 
     

  10. از بخش وبلاگ غافل نشوید
    امروزه مبحث تولید محتوا و مطلب نویسی وبلاگ بسیار زبانزد اینترنت شده است ولی این مفهوم چه تاثیری در کسب و کار شما دارد ؟
    مبحث تولید محتوا یک بحث بسیار گسترده است که تنها با چند خط توضیح نمیتوان آن را بیان کرد ولی چه تاثیری بر روی کسب  کار شما خواهد داشت ؟
    امروزه اکثر شرکتها و سایت های فروش اینترنتی اهمیت بسیار زیادی برای بخش وبلاگ و تولید محتوای منحصر به فرد اختصاص داده اند . برای مثال فروشگاه دیجی کالا بخش دیجی مگ  را برای این هدف راه اندازی کرد .
    تولید محتوای اختصاصی مزیت های زیادی دارد ، اگر درخصوص سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر اطلاع داشته باشید ، تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت به صورت چشمگیری می تواند باعث جذب آمار و افزایش ترافیک بازدیدکنندگان از سایت شما باشد .
    همچنین میتوانید در این بخش به توصیف و توضیح کامل محصول خود بپردازید . برای مثال در خصوص مزیت ها ، معایب ، روش های استفاده و صدها توضیح دیگر را برای محصول خود بنویسید و در نهایت به مشتری پیشنهاد خرید را بدهید .  

    پیشنهاد محصول برای افزایش فروش آنلاین
     

  11. پیشنهاد محصول برای فروش متقابل
    روش فروش متقابل یا cross-sale به معنی پیشنهاد محصول در موقع خرید کاربر است . برای مثال کاربر شما وارد صفحه خرید یک گوشی موبایل میشود ، شما به مشتری پیشنهاد گلس ، محافظ گوشی ، پاوربانک و سایر موارد مشابه را میدهید .
    امروزه در اکثر اپلیکیشن های فروشگاهی نیز زمانی که شما وارد صفحه یک محصول میشوید ، قسمت محصولات مشابه به خوبی در معرض دید شما قرار گرفته است که علاوه بر خرید محصول اصلی ، سایر محصولات مشابه و یا وابسته به آن محصول به مشتری نمایش داده خواهد شد . طبق آمار ، درصد زیادی از کاربران از محصولات مشابه خرید خواهند کرد که مزیت های خوبی برای افزایش فروش آنلاین خواهد داشت .

    مطلب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را مطالعه نمایید . 
     

  12. پیشنهادهای فروش ویژه و محدود
    خریداران محصولات اینترنتی عاشق تخفیف و فروش های ویژه هستند . به صورت مرتب و حتی المقدور روزانه چندین محصول خود را به صورت فروش ویژه و تخفیف دار برای فروش قرار دهید .
    همچنین میتوانید از طریق قابلیت نوتیفیکیشن یا خبرنامه ، تمام مشتریان خود را از فروش های ویژه مطلع نمایید که درصد زیادی از کاربران به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد .
    در بسیاری از مواقع حتی کاربر بدون اینکه به ان محصولات نیاز داشته باشد مجدد به فروشگاه شما سر میزند و همین امر باعث شناخته تر شدن برند شما در ذهن مشتری خواهد شد . علاوه بر آن در بسیاری از مواقع سر زدن های مکرر منجر به خرید محصولات دیگر نیز خواهد شد .
    پیشنهادهای ویژه باید در قسمتی در سایت یا اپ فروشگاهی شما باشد که کاملا متمایز ، واضح و مشخص در رویت کاربر باشد .
    همچنین بهتر است با ایجاد شمارنده معکوس حس اورژانسی بودن و محدود بودن این فرصت را به گوش مشتریان برسانید .
    علاوه بران میتوان با تشویق و امتیازهای بیشتر ، مشتری را تشویق به خرید کنید ، برای مثال اعلام ارسال رایگان یا شرکت در قرعه کشی از جمله مواردی است که به شدت برای افزایش فروش اینترنتی تاثیر گذار است . 

    ایجاد احساس امنیت برای افزایش فروش آنلاین

     

  13. ایجاد احساس امنیت و اعتماد در مشتری
    برای جلب اعتماد مشتری سایت شما باید دارای نمادهایی از جمله نماد اعتماد باشد . نمادهای دیگر مثل ساماندهی یا نظام صنفی و .. هم میتوانید با هزینه خیلی کم و بدون دردسر دریافت کنید که باعث ایجاد احساس امنیت در مشتری بشود .
    همچنین حتما اطلاعات تماس با واحد فروش ، واحد پشتیبانی و سایر بخش ها را در معرض دید مشتری قرار دهید . حتی المقدور بخشی را تحت عنوان پشتیبانی آنلاین یا چت آنلاین نیز طراحی کنید که مشتری احساس حمایت و پشتیبانی کند . 

     

  14. تولید محتوای ویدیویی
    برای محصولات پرفروش و باکیفیت خود کلیپ های 2-3 دقیقه ای تولید کنید . در این ویدیو ها به صحبت در مورد امکانات ، ویژگی های منحصر به فرد ، خواص و موارد مشابه نمایید .
    علاوه بر اینکه ویدیو در میزان فروش تاثیر دارد برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر و سئو نیز تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت . 

    تولید محتوا برای افزایش فروش آنلاین
     

  15. ارسال هدیه رایگان در خرید مشتری ( محصول + هدیه )
    برای افزایش فروش آنلاین میتوانید یک هدیه نه چندان گران قیمت و به یادماندنی برای مشتری های خود تهیه کنید . وقتی مشتری با دریافت محصول خود یک هدیه هم دریافت میکند حس پیروز بودن را خواهد داشت .
    این حس و هدیه ناقابل به راحتی باعث تبلیغات دهان به دهان خواهد شد و منفعت این کار نصیب شما خواهد بود . 
     

  16. ساده کردن فرایند خرید
    همه ما از تکمیل فرم های زیاد و مراحل سخت گریزانیم . مراحل ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی شما باید خیلی خیلی ساده و راحت باشد . توجه نمایید که مخاطبان فروشگاه شما ممکن است یک کودک 8 ساله یا یک فرد 70 ساله باشد .
    طبق آمار حدود 60 درصد محصولات در سبد خرید مشتریان باقی مانده و یکی از دلیل های اصلی آن سخت بودن مراحل ثبت سفارش است . 

    روش های جدید برای افزایش فروش آنلاین

     

  17. ایجاد روش های پرداخت متفاوت

    هرکسی به سلیقه خودش یک روش پرداخت متفاوت را انتخاب میکند . خیلی ها به وارد کردن اطلاعات پرداخت آنلاین عادت کرده اند و خیلی ها وارد کردن اطلاعات کارت برایشان سخت و زمان بر است .
    با اینکه اعتماد به روش پرداخت آنلاین بسیار بسیار بهتر شده است و مردم اعتماد میکنند ولی هنوز افراد زیادی هستند که با این روش پرداخت عادت نکرده اند و یا اینکه هنوز به این روش اعتماد ندارند . برای همین قراردادن روش پرداخت در محل برای این قبیل کاربران مهم است .
    روش های پرداخت متفاوتی را میتوان در نظر گرفت ،  پرداخت اعتباری یا به اصطلاح کیف پول، پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی، پرداخت های بین المللی از طریق حساب های اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت یا حساب و در نهایت پرداخت نقدی (در محل) باشند . 

تصاویر برخی نمونه کارهای فروشگاهی

چه خدمات دیگری از شینا وب ارائه میگردد؟

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ساخت اپلیکیشن سوپرمارکت(ویژه)

طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی (مارکت پلیس)

ساخت اپلیکیشن مشابه اسنپ مارکت

ساخت اپلیکیشن مشابه دیجی کالا

ساخت اپلیکیشن رستوران و سفارش غذا

ساخت اپلیکیشن چند شهری و چند فروشگاهی

ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت اپلیکیشن میوه و سبجزیات

طراحی اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن املاک

ساخت اپلیکیشن نیازمندی

اپلیکیشن حرفه ای فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی پوشاک

مزایای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی دست نویس

ساخت اپلیکیشن فروش کیک و شیرینی

ساخت اپلیکیشن ووکامرس WooCommerce

ساخت سایت فروشگاهی

خدمات دیگر شیناوب

ساخت اپلیکیشن فروش کتاب

ساخت اپلیکیشن موبایل و لوازم جانبی

طراحی فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی لوازم خانگی

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی آجیل و خشکبار

ساخت اپلیکیشن گوشت و مرغ

طراحی فروشگاه اینترنتی مبل و صنایع چوبی

طراحی اپلیکیشن فروش لوازم کوهنوردی و ورزشی

ساخت اپلیکیشن خبری



به اشتراک بگذارید :

جهت ارتباط با شیناوب یا جهت دریافت مشاوره رایگان ، میتوانید از راه های زیر با ما تماس حاصل نمائید :
031-42258073
09103587827 - 09360544841
info@shinaweb.com

پیام ارسال شد

5/5 (18 Review)
whatsapp