معرفی چند کسب و کار اینترنتی پول ساز

معرفی چند کسب و کار اینترنتی پول ساز و داشتن شغل اینترنتی در دنیای اینترنت امروزه به یک مبحث داغ و مهم تبدیل شده است . ین یک فرصت پول ساز برای کسانی است که میخواهند کسب و کار اینترنتی خودشان را راه اندازی کنند . در اینترنت احتملا با کلماتی مانند کسب و کار آنلاین , استارتاپ های اینترنتی , پول درآوردن از اینترنت , تجارت الکترونیک ، طراحی فروشگاه اینترنتی و ….. برخورد کرده اید . خیلی ها این سوال را از خود میپرسند ، آیا واقعا میتوان از اینترنت پول بدست آورد ؟

کسب و کار اینترنتی پول ساز
کسب و کار اینترنتی پول ساز

احتمالا تا حالا تجربه اینو داشتید که شب بخوابید و صبح که گوشی موبایلتان چک کنید و ببینید که پیام های واریزی پول برای شما آمده چقدر حسب خوبی پیدا کردید! شاید تجربه این هم داشتید که به مسافرت رفتید و بدون هیچ دغدغه و نگرانی میای گوشیتو چک میکنی و میبینی چندین میلیون تومان به حسابت واریز شده! با راه اندازی کسب و کار اینترنتی چنین اتفاقاتی کاملا طبیعی است!

با ما همراه باشید تا چند مدل کسب و کار اینترنتی پول ساز را به شما معرفی کنیم .

1- طراحی فروشگاهی اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی امروزه محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد . از طریق فروشگاه اینترنتی شما میتوانید انواع محصولات خود از قبیل سوپرمارکت یا هایپرمارکت ، لوازم دیجیتال ، لباس و … را به صورت انلاین به فروش برسانید . به دلیل آسودگی سفارش و راحتی کاربران امروزه خیلی از سفارش ها از طریق گوشی های همراه انجام میشود .

حتما بارها برای شما هم پیش آمده باشد که به کالاهایی نیازمند بودید اما وقت رفتن به فروشگاه ها را نداشته باشید اینجاست که طراحی سایت فروشگاهی به همراه اپلیکیشن اندروید و IOS به کمک شما می آید و به راحتی میتوانید کالاهای مورد نیازتان را خرید و آن را تحویل میگیرید .

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی
ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصیپ

2 – طراحی اپلیکیشن املاک

قطعا همه ما میدانیم که املاک و نیازمندی جزو کارهای بسیار پردرآمد میباشد . شما میتوانید با طراحی و ساخت اپلیکیشن املاک قدم به این کسب و کار بگذارید . روش های متفاوتی میتوان در این خصوص ارائه کرد ولی روش پیشنهادی ما این هست که روی منطقه خاصی و مهم شهر متمرکز شوید و امکان ایجاد اگهی به کاربران و مشاورین املاک بدهید .

کاربران شما میتوانند با استفاده از سایت یا اپلیکیشن شما به اخرین اگهی های ثبت شده دسترسی پیدا کنند ، در قسمت اطلاعات تماس شما میتوانید اطلاعات خودتان را قرار بدهید و به این صورت با ایجاد این معامله درصد پورسانت و کارمزد خودتان را دریافت کنید . این روش هیچ هزینه ای برای شما دربرنخواهد داشت .

طراحی اپلیکیشن املاک

3- تولید محتوای آموزشی

بخش آموزش همیشه و همه وقت جزو کارهای پردرآمد محسوب میشده است . امروزه با وجود اینترنت میتونید به سادگی پکیج های آموزشی خود را ایجاد کنید و ان را در اختیار صدها طالب علم قرار دهید .

تنها نیاز برای راه اندازی این تجارت الکترونیکی داشتن دانش ساخت محتوای آموزشی هست . این کسب و کار خیلی هم پردرآمد و پر بازدید هستند.

کسب و کار آموزش آنلاین
کسب و کار آموزش آنلاین

4- تولید محتوای اینترنتی

محتوا سازی برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و وب سایتها چندسال اخیر جزو یک حرفه و کسب و کار بسیار پردرآمد تبدیل شده است

شما باید وقت و سلیقه برای نوشتن محتوا برای کسب و کار های مختلف را داشته باشید . میتوانید به چندین پیج و سایت مختلف قرارداد همکاری ببندید و برای انها تولید محتوای آنلاین انجام بدهید .

5- همکاری در فروش

یکی دیگر از روش های کسب و کار اینترنتی پول ساز سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. در این روش شما از طریق فروش محصولات دیگران درآمدزایی میکنید. سایتهایی از قبیل آمازون و چندسال اخیر دیجی کالا نیز این روش همکاری را اضافه کرده اند . بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در دنیا و حتی ایران سیستم همکاری در فروش را برای سایتشان راه اندازی کردند و باعث ایجاد یک موقعیت پولساز برای افرادی شده که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند.

افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ

6- سئو سایت

SEO به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر از قبیل گوگل است. شما وقتی عبارتی را در گوگل جستجو میکنید ، گوگل لیست پیشنهادی به شما نمایش میدهد که براساس فاکتورهای زیادی این لیست مرتب سازی میشود . سئو کار وظیفش بهینه سازی وب سایت ها و کسب و کارها برای نمایش بهتر و بالاتر امدن در نتایج جستجو میباشد . سئو کار با رعایت کردن یک سری اصول از قبیل بهبود سرعت، کیفیت، بهینه سازی کدها و صدها عامل دیگر سایت مورد نظر را بهینه سازی و بهبود میبخشد .

کار سئو یک کار بسیار پردرامد میباشد ولی نیازمند آموزش و تجربه زیاد است . سئو یک کسب و کار اینترنتی در منزل یا به صورت فریلنسری میباشد .شما میتوانید آن را هم از داخل منزل و یا به عنوان یک نیروی ثابت در شرکت ها انجام دهید. همچنین اینکار میتواند به عنوان کار دوم شما نیز باشد .

کسب درامد از سئو
کسب درامد از سئو

8- طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن میتواند به عنوان کار دوم نیز استفاده بشود ، در هر صورت به عنوان کسب و کار اینترنتی شناخته میشود . طراحی اپلیکشن یک کار تخصصی میباشد و نیازمند آموزش و صرف زمان زیاد است . شما باید زبان برنامه نویسی را کامل یادبگیرید . یادگیری تنها یک مرحله کار هست و تجربه حرف اول را در طراحی اپلیکیشن حرفه ای میزند .

پس از کسب تجربه های کافی میتوانید چندکار به صورت فریلنسری انجام بدید و برای خود رزومه کاری ایجاد کنیم و یا برای شرکت خاصی کار کنید یا خودتان پروژه های مختلف قبول کنید و انجام بدهید .

راه کار دوم کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن از طریق ساخت یک برنامه و ارائه یا فروش آن است. شما میتوانید یک ایده جدید داشته باشید و اقدام به طراحی اپلیکیشن کنید یا اینکه یک ایده از قبل را پیدا کنید و ان را بهبود ببخشید و ارتقا دهید و درنتهایت در مارکت ها عرضه کنید . در رابطه با روش دوم همچنین میتوانید ایده خود را به شرکت معتبر طراحی اپلیکیشن واگذار کنید و درنهایت ایده خود را بدون یادگیری برنامه نویسی عملی کنید .

طراحی اپلیکیشن اندروید
طراحی اپلیکیشن اندروید

9- خرید و فروش دامنه

شاید تا الان چنین موضوعی را به عنوان کار و منبع درآمد نشنیده باشید . منظور از دامنه، اسم وب سایتی است که در بالای صفحه مشاهده میکنید. مثلا shinaweb.com یا google.com
خرید و فروش دامنه به یک کسب و کار پرسود تبدیل شده است . روش کار به این صورت هست که دلال دامنه اسم های دامنه مختلف و مناسب را پیدا میکند و ثبت میکند یا اینکه دامنه هایی که تازه انقضا پیدا کردند و تمدید نشده اند را ثبت میکند و بعدا براساس اسم و نام دامنه خوب ، آن را به قیمت بالاتر به فروش میرسانند .

در هر حال، خرید و فروش دامنه هم یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی است که میتوانید آن را امتحان کنید.

خرید و فروش دامنه
خرید و فروش دامنه

10- مدیریت شبکه های اجتماعی

کسب و کار مدیریت شبکه های اجتماعی یک کار بسیار جدید و نوظهور است .

شبکه های اجتماعی کار را برای شروع کسب درآمد صاحبین کسب و کارها راحت تر میکند. همچنین با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا این کار یکی ایده های کسب و کار اینترنتی پر طرفدار در این دوره شده است. در حال حاضر کسب و کارهای مختلف و فروشگاه های آنلاین اقدام به راه اندازی پیج های خود در شبکه های اجتماعی کرده اند .

بسیاری از فروشگاه ها و صاحبین مشاغل به دنبال افرادی جهت تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی خود هستند . شما با یک اموزش ساده میتوانید کار مدیریت شبکه های اجتماعی ده ها شرکت مختلف را به عهده بگیرید و کسب درآمد خوبی داشته باشید.

هر کسب و کار میتواند با استفاده از شبکه های اجتماعی مشتریان خود را به شکل چشم گیری افزایش دهد . با توجه به همین موضوع، امروز فعالیت در شبکه های اجتماعی مخصوصا برای مشاغل فیزیکی و آنلاین جذابیت زیادی دارد.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

11- تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی نوعی از تولید محتوای متنی است . در این کسب و کار ، شما هدفتان معرفی یک محصول خاص است . تبلیغ نویسان افرادی خلاق و جستجوگر هستند ، آنها مطالب و مقالات زیادی میخواهنند و اطلاعات زیادی در خصوص محصولات به دست می آورند و با استفاده از مطالعات خود و بررسی بازار ، اقدام به نوشتن سناریوهای مختلف میکنند .

تبلیغ نویسی هم مثل سایر روشها نیازمند آموزش میباشد . با مطالعه و اموزش دیدن در این زمینه میتوانید ان را به عنوان روش درامدی جدید استفاده کنید .

12- مترجمی

کار ترجمه به صورت انلاین بازار بسیار خوبی دارد . افراد زیادی هستند که به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها تسلط کافی را دارند .

سایت های زیادی برای انجام کارهای ترجمه به صورت فریلنسری وجود دارد . درصورتی که شما صلاحیت و دانش کافی فرخوردار هستید میتوانید با انجام چندکار فریلنسری برای خود رزومه کاری ایجاد کنید .

سایت هایی از جمله پونیشا و انجام میدم برای پیدا کردن اینکارها مناسب هستند .

در شرایط فعلی که اینهمه پتانسیل برای مترجمان زبان انگلیسی در سطح وب و مخصوصا در شغل تولید محتوا وجود دارد ، این کار میتواند به عنوان کسب درآمد خود برای شما باشد .

پس از انجام چند پروژه و داشتن رزومه خوب ، میتوانید وب سایت یا اپلیکیشن برای خود ایجاد کنید و پروزه های مختلف از سمت وب را پذیرش و به مترجمان دیگر هم برون سپاری کنید .

درامد دز ترجمه انلاین
درامد دز ترجمه انلاین

13 – در آمد از طریق یوتیوبر

از جمله کارهای اینترنتی یوتیوبر ها هستند . مطمئناافراد زیادی را دیده اید که از طریق اینستاگرام با تولید محتوای جذاب، سرگرمی، آموزشی و… توانسته اند مخاطبان زیادی به دست آورده و سپس از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند.

یوتیوب به شما اجازه میدهد به کمک انتشار محتوای ویدیویی، مخاطب جذب کنید . یوتیوب به ازای تعداد بازدید مشخص از ویدیوهای شما به شما پرداخت انجام میدهد . درصورتی که توانایی ایجاد ویدیوهایی با مخاطب خود داشته باشید ، میتوانید از این طریق به کسب درآمد دلاری برسید .

درآمد از طریق یوتوب
درآمد از طریق یوتوب

14 – درآمد از طریق تور مسافرتی

در چند سال اخیر ، صنعت تور و گردشگری خیلی محبوب شده است . رفتن مسفارت با تور هم به دلیل راحتی و فراهم بودن امکانات و قیمت مناسب بسیار محبوب و مشتری پسند است . یکی بهترین کانال ها برای فروش تورهای سفر، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام است. برای این کار میتوانید به تولید محتوای جذاب برای سفر بپردازید ، مطالبی از قبیل مکان های جذاب کشور، کشورهای خارجی، تفریحات جذاب و… . با جذب مخاطب میتوانید تورهای مختلف را معرفی کنید . تنها کافی هست با یک شرکت فروش تور به همکاری کنید و پورسانت خود را دریافت نمایید .

کسب درآمد از تور
کسب درآمد از تور

15 – طراحی گرافیک

اغلب کسب و کار های اینترنتی مثل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و… برای اینکه بتوانند محتوای باکیفیت تری تولید کنند، نیاز به یک متخصص گرافیک دارند. از طراحی لوگو گرفته تا طراحی محصول ، همه اینها به طراحی گرافیک گره خورده اند .

این شغل یکی از انواع مشاغل پردرآمد است که میتوانید حتی آن را در منزل و یا به عنوان یک درامد دوم انجام دهید .

15 – طراحی قالب سایت و وردپرس

شما برای اینکار نیازمند متخصص بودن در زمینه برنامه نویسی نیستید . خیلی ها ترجیح میدهند به جای دریافت پروژه ، اقدام به طراحی چند قالب سایت یا قالب وردپرسی کنند و آنها را در مارکت های فروش قالب به صورت همیشگی به فروش برسانند . همچنین درصورتی که کار شما حرفه ای و خوب باشد و طراحی اصولی انجام دهید ، میتوانید برای سایت های قوی و مهم هم پروژه هایی با هزینه زیاد دریافت کنید .

طراحی قالب وردپرس
طراحی قالب

16- بازاریابی اینترنتی

کار بازاریابی اینترنتی به مجموعه ای چندین شغل مختف گفته میشود ، مشغالی همچون سئو، تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات و… . برخی از این مشاغل به صورت جداگانه تعریف کردیم که هرکدام میتوانند به عنوان یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد مورد توجه قرار بگیرند.

ولی شرکت ها و سایت های زیادی هستند که تمایل دارند تمام کارهای مربوط به اینترنت خود را به یک نفر متحویل کنند که کلیه این موارد را برای انها پوشش دهد .

جهت انجام اینکار ، برخی از موارد مهم که باید روی انها کار کنید تا به درآمد خوب برسید را اشاره میکنیم :

  • کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • آشنایی با طراحی گرافیک
  • آشنایی با سئو
  • آشنایی با ابزارهای تحلیلی مثل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

17- وبلاگ نویس مختصص

یکی از حوزه های کسب و کار اینترنتی که با کمترین هزینه می توانید آن را شروع کنید وبلاگ نویسی است . اگر در حوزه نوشتن علاقه مند هستید و ذوق و شوغ لازم را دارید خیلی راحت میتوانید به یک بلاگر حرفه ای تبدیل شوید .

با ایجاد وبلاگ خودتان، سبک و سیاق‌تان را به سمع و نظر پولدارها برسانید. وبلاگ نویسی نیاز به هیچ تخصص خاصی ندارد . شما میتوانید در حوزه خاصی شروع به نوشتن کنید و در کنار ان محصولات خود یا دیگران را به صورت همکاری در فروش عرضه کنید .

18 – تدریس اینترنتی و برگزاری سمینار اینترنتی

سمینار و تدریس آنلاین تا قبل از وجود کرونا در ایران خیلی ناشناخته بود . با وجود کرونا و اجباری شدن تدریس آنلاین ، همه با این سبک آموزش اشنا شدند . اگر توانایی تدریس آنلاین دارید و در خصوص حرفه ای خاصی اطلاعات دارید میتوانید فیلم های اموزشی حتی با گوشی خود ضبط کنید و انها را به فروش برسانید .

ایت‌هایی مانند Tutor.com و TutorVista مکان‌هایی هستند که می‌توانید ثبت‌نام کنید . اگر واقعا خوب باشید، می‌توانید سخنرانی، سمینار یا سمینار اینترنتی برگزار کنید که به صورت اینترنتی ارسال می‌شوند. دانشجویان همیشه تمایل دارند برای دست‌یابی به سمینارهای اینترنتی تحسین‌شده پول خرج کنند.

آموزش و تدریس آنلاین
آموزش و تدریس آنلاین

19 – خدمات رزومه نویسی

رزومه‌نویسی می‌تواند یک کسب و کار خانگی اینترنتی بزرگ به‌شمار بیاید، به‌ویژه در زمان دشواری‌های اقتصادی و در مناطقی که نرخ بیکاری بسیار بالا است.

همچنین امروزه دورکاری یا فریلنسری در ایران و تمام دنیا بسیار محبوب و مورد توجه قرار گرفته است . برای اینکه کاربران بتوانند خود را به خوبی معرفی کنند نیازمند رزومه حرفه ای و استاندارد هستند .

شما میتوانید اصول و قواعد رزومه سازی حرفه ای را یاد بگیرید و اینکار را برای کاربران مختلف انجام دهید .

جمع بندی :

درحالی‌که کسب درآمد اینترنتی برای بسیاری از آدم‌ها نخستین منبع درآمدی‌شان نیست ولی اینترنت می‌تواند منبع بسیار مطمئنی از درآمد باشد. با این‌حال، برخی کارآفرینان اینترنتی وجود دارند که همه‌کار می‌کنند تا از تلاش، استقامت و زمانی که در این کار صرف کرده‌اند تا رؤیاهای‌شان را به واقعیت تبدیل کنند

کسب و کار اینترنتی هرروز بیشتر و بیشتر در حال رشد و فراگیر شدن است ، نیازها و کارها اینترنتی هرروز رو به افزایش هستند و شما با صرف زمان در این زمینه ها میتوانید به درآمد بسیار خوب و چشم گیری دست پیدا کنید . با آرزوی موفقیت

در این مقاله به معرفی چند کسب و کار اینترنتی پول ساز پرداختیم .

مطلب با دوستان به اشتراک بگذارید
درباره

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه