۰۹۳۶۰۵۴۴۸۴۱ - ۰۹۱۰۳۵۸۷۸۲۷ - ۰۳۱-۴۲۲۵۸۰۷۳   
پشتیبانی اول   پشتیبانی دوم  


ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب چیست؟

امروزه با توجه به گستردگی استفاده از تلفن های همراه اپلیکیشن های فروشگاهی نیز بسیار محبوب و با استفاده چشمگیری مواجه شده اند . به همین دلیل بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کارهای مختلف اقدام به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود گرفته اند . امروزه تنها طراحی اپ فروشگاهی جوابگو نیست ، شما باید یک اپلیکیشن جذاب و قوی داشته باشید . فاکتورهای مهمی را برای این منظور باید توجه کنید ، با ما همراه باشید . 

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب

 

امروزه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب یک روش قدرتمند برای افزایش فروش و محبوبیت کسب و کارها می باشد . در دنیای امروز میلیون ها کاربر وجود دارند که خریدهای خود را از طریق اپ های فروشگاهی انجام میدهند ، برای همین داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای و جذاب یک ابزار بسیار قدرتمند برای افزایش فروش است . 

چندین سال پیش وب سایت های فروشگاهی پدیدار شدند که درابتدای وجود کاربران زیادی جذب آنها نشدند . دلیل اصلی آن هم عدم وجود کاربران اینترنتی زیاد بود . با این حال وب سایت های فروشگاهی زیادی تحت شروع به فعالیت کردند و طی مدتی توانستند سهم خوبی از بازار به دست آورند و فروش خوبی را به ثبت برسانند . 

امروزه دوران ظهور اپلیکیشن های فروشگاهی است ، با این تفاوت که میلیون ها کاربر اینترنتی وجود دارد و دیگر کمتر کسی از اینترنت استفاده نمیکند . همین امر فرصت های استثنایی برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است که از طریق طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب فروش خود را افزایش و برند خود را معرفی نمایند . 

 طی سال گذشته و در دوران کرونا ، استفاده از فروشگاه های اینترنتی رشد باورنکردنی داشته است . کسب و کارهایی که از این فرصت استفاده کردند بیشترین بهره را نصیب خود کردند . 

توجه داشته باشید هیچ وقت برای ورود به دنیای فروش اینترنتی دیر نیست ، ولی عدم ورود به دنیای اینترنت برای کسب و کارها برابر است با کاهش فروش . 

تیم مجرب شیناوب فعالیت خود را از سال 1387 آغاز نموده است ، شیناوب با طراحی صدها اپ فروشگاهی آماده راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای شما میباشد . 

 

اپلیکیشن فروشگاهی چیست ؟ 

اپلیکیشن فروشگاهی این امکان را فراهم می‌کند که شما بدون نیاز به خارج شدن از خانه تنها با استفاده از موبایل خود خرید خود را انجام دهید . طبق آمار، خریدهای اینترنتی هر سال با رشد زیادی همراه هستند و علاقه مردم نیز به انواع اپلیکیشن افزایش یافته است . در سال اخیر و با وجود کرونا ، فروش اینترنتی آمار چشمگیری را به خود اختصاص داده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اپلیکیشن فروشگاهی چیست را مطالعه نمایید . 


 

ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب چیست ؟ 

عوامل متفاوتی برای طراحی اپ فروشگاهی جذاب باید مورد توجه قرار بگیرد که در زیر برخی از این موارد را بررسی میکنیم :
 

  1. ظاهر و عملکرد خوب
    اولین قسمتی که کاربران شما با ورود به اپلیکیشن با ان مواجه میشوند ظاهر اپلیکیشن میباشد . طراحی ظاهر اپ فروشگاهی باید جذاب ، ساده ، روان و بدون هیچ گونه پیچیدگی باشد . 
     

  2. عناوین مناسب و دسته بندی مناسب
    بخش مهم و دیگر که باید برای اپلیکیشن فروشگاهی جذاب مورد طبق تجربه شیناوب مورد توجه قرار بگیرد ، رعایت اصول نگارشی در عناوین محصولات ، انتخاب عنوان جذاب و دسته بندی مناسب خوب میباشد .
    دسته بندی محصولات بهتر است حداقل در 2 سطح و حداکثر در 4 سطح انجام شود . وجود زیر دسته های زیاد کاربر را خسته میکند و باعث اذیت آنها میشود . نام دسته بندی ها و زیر دسته ها را کاملا اصولی انجام دهید . میتوانید از فروشگاه های رقیبانتان الگو برداری کنید .
    کارهای طراحی اپ فروشگاهی جذاب
     

  3. تصاویر خوب و با کیفیت
    در انتخاب تصاویر وسواس به خرج دهید ، کیفیت عکس و اندازه مناسب بسیار مهم است . یک تصویر با کیفیت و مناسب میتواند تا 60 درصد باعث افزایش فروش محصول شما شود . این تجربه ای است که شیناوب از طراحی صدها اپ فروشگاهی مختلف به دست آورده است .
     

  4. دقت به رفع اشکالات و خطاهای برنامه
    عدم وجود ایراد و اشکالات در اپلیکیشن . معمولا تیم های برنامه نویسی اپلیکیشن ، به خوبی اپ را قبل از ارائه نمونه آزمایشی prototype تست و رفع عیب میکنند ، با این حال پیشنهاد میشود پس از دریافت نسخه اولیه اپلیکیشن خودتان هم تست کامل قسمت های مختلف اپ را انجام دهید که اپلیکیشن خوب و بدون باگی را به مشتریان خود معرفی نمایید .
     

  5. امکانات فروشگاهی خوب
    حتما قبل از تهیه اپ فروشگاهی ، لیست امکانات اپ فروشگاهی را کامل مطالعه نمایید . امکانات فروشگاهی از قبیل جستجوی حرفه ای ، نوتیفیکیشن حرفه ای ، اپلیکیشن پیک ، بنرهای تبلیغاتی ، نمایش فیلم و کاتالوگ ، بخش وبلاگ و محتوا سازی ، ایجاد وضعیت های سفارش ، مدیریت زمان های ارسال کالا ، مدیریت روش های پرداخت و صدها امکان دیگر جزو الزامات یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و موفق میباشد .
     

  6. پشتیبانی و خدمات پس از فروش
    به دلیل رشد بسیار سریع تکنولوژی به خصوص در حوزه اینترنتی و اپلیکیشن های فروشگاهی ، اپ شما باید به صورت مکرر به روز رسانی شود . در بسیاری از مواقع عدم به روز رسانی اپ باعث عدم امکان نصب آن در ورژن های بالاتر اندروید یا ios خواهد شد .
    اگر اپلیکیشن های قوی و موفق را بررسی کنید ، حتما مشاهده میکنید که در بازه های زمانی آپدیت های مختلفی را ارائه میدهند .
    آپدیت های اپلیکیشن به دلایل مختلف انجام میشود ، برای مثال جهت اضافه کردن امکانات و ابزارهای جدید ، جهت تغییرات ظاهر اپلیکیشن ، به روز رسانی برای ورژن های جدید سیستم عامل ، وجود باگ در ورژن اندروید یا ios و....
    همچنین بسیاری از این اپدیت ها به دلیل نظرات و انتقاداتی است که از مشتریان خود دریافت میکنند اقدام به بروزرسانی و شخصی سازی اپ خود میکنند که باعث بهبود کارشان خواهد شد .
    پس شما نیازمند گروهی هستید که به خوبی فروشگاه شما را پشتیبانی و امکان توسعه و شخصی سازی داشته باشد . پیشنهاد می شود مطلب  چرا طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی را مطالعه نمایید .

    نمونه اپلیکیشن فروشگاهی جذاب
     

  7. سادگی مراحل عضویت و ثبت سفارش
    فروشگاه های قدیمی دارای انواع و اقسام فرم ها و دریافت اطلاعات زیاد موقع ثبت نام بودند . این روش امروزه منسوخ شده است و نه تنها باعث رنجش کاربر می شود بلکه باعث از دست دادن مشتری هم میشود .
    مراحل ثبت نام در اپ های فروشگاه ساز شیناوب به روش های مختلفی اجرا شده است ، برای مثال تنها با وارد کردن شماره همراه و دریافت کد فعال سازی عضویت انجام میشود ، یا در بعضی اپلیکیشن ها حتی بدون عضویت امکان ثبت سفارش هست ، در بعضی دیگر شماره همراه و رمز عبور ثبت میشود .
    مراحل سبد خرید نیز باید بسیار مختصر و مفید باشد ، یک مرحله تایید محصولات ، مرحله دوم دریافت آدرس و لوکیشن کاربر و مرحله آخر نمایش صورت حساب ، انتخاب روش پرداخت و نحوه دریافت سفارش .
    البته به دلیل دست نویس بودن فروشگاه ساز ، مشتریان معمولا تغییرات دلخواه خود را میتوانند اعمال کنند ، برای مثال بعضی مشتری ها روش ارسال نیاز ندارند ولی قابلیت انتخاب بازه های دریافت سفارش نیاز دارند . بعضی ها فقط روش پرداخت آنلاین دارند و کیف پول ، تمام این موارد باید قابلیت شخصی سازی و اعمال توسط تیم طراح را داشته باشد .

     

  8. قابلیت انتشار در بازار یا گوگل پلی
    هر اپلیکیشن موفق باید قابلیت انتشار در بازار یا گوگل پلی داشته باشد . متاسفانه بعضی افراد با استفاده از وب ویو اپلیکیشن را طراحی میکنند که این گونه اپلیکیشن ها قابلیت انتشار در بازار یا سایر مارکت ها را ندارد .
    همچنین در طراحی اپلیکیشن باید اصول و استاندارد های لازم را به صورت کامل رعایت کرد که امکان انتشار اپ در مارکت ها فراهم باشد . 


طراحی اپ فروشگاهی جذاب اندروید ای او اس وب سایت
 

در صورتی که فروشگاه اینترنتی خود را دارید یا اینکه می خواهید از روش های کسب درآمد و افزایش فروش اینترنتی مطلع شوید ، پیشنهاد می شود مطلب روش های افزایش فروش اینترنتی را مطالعه نمایید .
همچنین برای انتخاب شرکت طراح اپ فروشگاهی ، سابقه کارها را مشاهده نمایید که بتوانید طراح مناسب برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی جذاب خود را انتخاب نمایید .  

تصاویر برخی نمونه کارهای فروشگاهی

چه خدمات دیگری از شینا وب ارائه میگردد؟



به اشتراک بگذارید :

جهت ارتباط با شیناوب یا جهت دریافت مشاوره رایگان ، میتوانید از راه های زیر با ما تماس حاصل نمائید :
031-42258073
09103587827 - 09360544841
info@shinaweb.com

پیام ارسال شد

5/5 (84 Review)
whatsapp