طراحی سایت با استفاده از نسل جدید css3

طراحی سایت با استفاده از نسل جدید css3

تکنولوژی جدید در ضمینه طراحی سایت استفاده از CSS3 میباشد که شامل قابلیت های شگفت انگیزی از عملکردها و خصوصیت هایی مانند متن های سایه دار ،شفافیت ، پس زمینه های چند تایی یا (multiple-background)، حاشیه های هلالی  و عکس هایی که به حاشیه تبدیل می شوند می باشد. عملکردهایی که بدون نیاز به استفاده از تصاویر حجیم در اختیار طراحان سایت قرار گرفته است . 

با استفاده از قابلیت ها و امکانات جدید css3 ، دست طراحان وب سایت نسبت به گذشته بسیار بازتر و دامنه عملکردها بسیار گسترده تر شده است . علاوره برقابلیت های جدید ، ماژول ها و خاصیت هایی که در ورژن قبلی css یعنی css2 قرار داشت نیز گسترده تر شده است و قابلیت های جدیدی به آنها نیز افزوده شده است . 
 اولین پیش نویس Css3 در ژوئن 1999، منتشر گردید که در مارچ 2011 تحت چند medule منتشر و به کار گرفته شد.ورزن جدید css3 مثل گذشته تحت نظارت و گسترش W3C میباشد . 

Medule های CSS3 شامل:
  • Selectors - انتخاب کننده ها
  • Box model - مدل جعبه ای
  • Text effect - جلوه های متنی
  • 2D/3D transformation - تبدیلات دو بعدی و سه بعدی
  • Animation - انیمیشن
  • Multiple column lay out - قالب چند ستونی
  • User interface - پوسته کاربری

خوبختانه طیف وسیعی از مرورگرها امروزه css3 را به صورت کامل پشتیبانی میکنند ولی همچنان برخی مرورگرها یا مرورگرهایی که به روز رسانی نشده اند ، قابلیت پشتیبانی از css3 را ندارند . از جمله IE های ورژن های قدیمی از جمله IE8 ، متاسفانه به طور کامل از این توابع بهره مند نیستند . البته امروز درصد کسانی که از IE استفاده میکنند به شدت کاهش داشته است . قابل توجه است که ورزن جدید IE9 ، از کلیه امکانات و خصوصیت های جدید به صورت کامل پشتیبانی میکند . 

اشکال اساسی در استفاده از Css3 این است که در طراح سایت، برای هر مرورگر باید کدهای اختصاصی مربوط به همان مرورگر را در Css آن بنویسید تا کاربران از هر مرورگری استفاده مینمایند،قادر به مشاهده وب سایت به شکل صحیح باشند، 


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ارتباط با ما

تلفن دفتر :031-42258171
همراه :09360544841 - 09103587827
وایبر و واتس آپ : 09360544841
پست الکترونیک : info@persian-designers.ir

مقالات طراحی سایت- بلاگ

خدمات