تاثیر وب سایت در اطلاع رسانی، بازاریابی، تبلیغات و در آمدزایی

تاریخچه وب
 اولین وب سایت در سال 1991 طراحی شده است. در ابتدا سایتهازبان HTML نوشته می‌شدند. با پیشرفت وب ، زبان HTML ، پیچیده تر و انعطاف پذیرتر شد. ابزارهایی مانند جدول ،نمودارهای داده‌ای و چیدمان های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش صفحه‌های الگوی وب یا «CSS»، از جدول دیگر برای چیدمان پنهانی در طراحی وب استفاده نمی شود، با استفاده از CSS ، طراحی ها بسیار شکیلتر و وب سایت های شکل دیگری به خود گرفت . 

 به مروررر زمان و با گسترش بیشتر فن‎آوری های یکپارچه‎سازی داده‌‌ها (Database)، و همچنین پیشرفت و گسترش زبان های برنامه‎نویسی مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، ساختار سایت های وب را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده اند.

 با پشیرفته تر شدن وب ، برنامه های گرافیکی متحرک مانند فلش (Flash)، و استفاده آنها در طراحی سایت ها، باعث زیباتر شدن ظاهر وب  سایت ها شد و سایتها را بیش از پیش تغییر کرد و توانمندی های تازه در اختیار طراحان وب قرار گرفته شد.البته امروز وب سایت های فلش به دلیل بالابودن حجم و همچنین غیرقابل خوانده شدن توسط موتورهای جستجوگر ، به صورت کامل منسوخ شده است . 

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:
 داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ یا شبکه است اما با مزایای بیشتر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما در یک سایت می توان از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز استفاده کرد، همچنین امکان به روز رسانی در هرلحظه و قابل دسترسی بودن برای عموم به صورت بسیار ساده از مزایای وب سایت میباشد. بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر و کاملتر را می دهد. همچنین هزینه های یک سایت به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر از یک کاتالوگ و سایر روش های تبلیغات است. زیرا برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است و همچنین هزینه زیادی برای تبلیغات در آن رسانه نیز باید پرداخت شود اما برای یک سایت فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن در طول سایت هزاران و یا میلیونها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند و حتی کاربران میتوانند عضو خبرنامه شما شوند و از این طریق آخرین اخبار و به روزرسانی ها را دریافت کنند .

 تاثیر سایت در بازاریابی:
 واقعیت آن است که موتورهای جستجو بدون هزینه برای شرکت و کار شما بازاریابی می کنند بدین ترتیب که بتوانند سایت شما را پیدا کنند و در صورتی که سایت شما به صورت بهینه طراحی وبرنامه نویسی شده باشد ،موتورهای جستجوگر به وب سایت شما رتبه بالاتر و امتیاز بیشتر خواهند داد و این امر سبب جذب آمار دوچندان و در نتیجه رونق بیشتر کسب و کار شما خواهد شد . 

ایجاد قابلیتهای جدید تبلیغاتی:
 شما با داشتن یک سایت به سادگی می توانید وارد عرصه تجارت الکترونیک شده و از قابلیت های تجارت الکترونیک نهایت استفاده را ببرید. از مهمترین این قابلیتها می توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی ، فروش محصولات و خدمات نام برد . 

در دسترس بودن:
 وب سایت شما همواره در تمامی ساعات شبانه روز فعال و  در دسترس کاربران و مشتریان است. آیا رسانه دیگر سراغ دارید که به این اندازه قابل دسترسی باشد ؟!

 فعالیت در خارج از مرزهای کشور خودتان:
 خوبختانه دنیای وب دارای محدودیت بومی و مرزی نیست .سایت شما قابلیت میتواند چند زبانه باشد در این صورت می توانید فعالیت خود را در خارج از مرزهای کشور  به راحتی گسترش دهید و کاربران خارج از مرزهای کشور نیز می توانند به صورت شبانه روزی با شما و خدمات و محصولاتتان آشنا شوند و در صورت نیاز از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند.

درآمد زایی:
 میزان سودآوری و درآمد زایی سایتها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. داشتن وب سایت بهینه شده و برنامه نویسی شده توسط متخخصین در این ضمینه میتواند درآمد شما را از وب سایت چند برابر افزایش دهد .  البته میزان فعالیت صاحبان سایتها و بروز رسانی و رسیدگی به آنها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکتها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آنها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است.


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ارتباط با ما

تلفن دفتر :031-42258171
همراه :09360544841 - 09103587827
وایبر و واتس آپ : 09360544841
پست الکترونیک : info@persian-designers.ir

مقالات طراحی سایت- بلاگ

خدمات