کیفیت محتوا  و بهینه سازی موتورهای جستجو

کیفیت محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو

شاید این نکته برای خیلی ها اهمیت چندانی نداشته باشید ولی اهمیت کیفیت محتوای وب سایت ها در سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر بسیار زیاد می باشد؛ یکی از اشتباه ترین تصورات معمول که به منظور افزایش رتبه در سئو می باشد این است که باید محتوای صفحه به صفحهء سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط با موضوع پر شود. این گفته در حالی درست است که وب سایت شما نیاز به طراحی مناسب و همچنین باید شامل محتوا و متن های باکیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی تعریف شده باشد ؛ اما این درست نیست که محتوای وب سایت خود را با حجم زیادی از عبارات و کلمات کلیدی پر نمایید.

 کیفیت خوب و بالای محتوا برای اکثر وب سایت ها بسیار مهم می باشد. در هر حال محتوا با کیفیت بالا برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. موردی که شما باید دریابید این است که مدیران وب سایت ها در حال حاضر بیشتر نیاز به تمرکز بر روی کیفیت محتوا نسبت به موضوع سئو و تمرکز روی کلمات کلیدی دارند.

 واقعیت این است که کیفیت محتوا تنها انتظار بازدیدکنندگان از وب سایت شما نیست، درواقع چیزی است که موتورهای جستجو هم از آن در حال یادگیری و استفاده می باشند. برای مثال موتورهای جستجوگر از قبیل گوگل و یاهو، هم اکنون برنامه های نرم افزاری طراحی کرده اند که نه تنها به بازدیدکنندگان، وب سایتهایی که دارای محتوای مناسب هستند، ارائه می کند بلکه قادر به فهم زبان های مختلف نیز هستند. در واقع این برنامه ها برای یادگیری زبان طراحی شده اند.

 اگر سایت شما سرشار از اطلاعات بدون استفاده و بی مصرف باشد(حتی مطالب نامرتبط)؛ اما تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع در محتوای وب سایت داشته باشید،تاثیر چندانی در رتبه شما در موتورهای جستجوگر نخواهد داشت . توجه داشته باشید هرگز نمی توانید موتورهای جستجو را گول بزنید.در اغلب موارد خواهید دید،نتایج سئوی وب سایت شما حتی به رتبه ای که تصور می کردید،  نزدیک هم نیست.

 البته بسیاری از مدیران وب سایت ها قادر به درک و مشاهده این موضوع نبوده و دائماً در حال پر کردن سایت خود از کلمات کلیدی بوده و باوری دارند که اصلاً نیازی به اطلاعات مفید و کافی نیز در وب سایت نمی باشد. توصیه ما به شما،  نوشتن محتوای با کیفیت بوده که مرتبط با خوانندگان و مرتبط با ضمینه فعالیت وب سایت شما باشد. پس از انجام تمامی این کارها، برای جلب توجه بازدیدکنندگان به صفحات وب شما، آخرین چیزی که می خواهید، تشویق خوانندگان آنها به ماندن در وب سایت شما و یا انجام عملی که شما نیز خواهان انجام آن هستید، نمی باشد!

آماده کردن اطلاعات مفید و ارزشمند برای آنها و داشتن شانس خوب برای ادامه ارتباط بین بازدیدکنندگان و سایت شما لازم می باشد. اقطعا شما به دنبال چنین اتفاقی هستید .

توصیه ما : به جای صرف وقت برای پر کردن کلمات کلیدی و اطلاعات ابتدایی در صفحات وب سایت، کیفیت محتوا و مطالب سایت خود را بالا ببرید. مطمئن شوید در سایت خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکرده اید.حتما از کلمات کلیدی به تعداد محدود و کاملا مربتط با مطالب خود استفاده کنید  وقت خود را صرف محتوای بهتر کنید تا تراکم محتوا .


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ارتباط با ما

تلفن دفتر :031-42258171
همراه :09360544841 - 09103587827
وایبر و واتس آپ : 09360544841
پست الکترونیک : info@persian-designers.ir

مقالات طراحی سایت- بلاگ

خدمات